استاد حوزه و دانشگاه گفت: در مسائل فرهنگی عمار گونه عمل کنید و کلام آتش به اختیار به معنی بی نظمی نیست به این ترتیب است که ما در مقابل تمام مسائل آگاه و هوشیار باشیم تا در برابر جبهه ظلم آن‌ها را به چالش بکشانیم.
کد خبر: ۸۹۲۶۴۹۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، آیت الله واعظ موسوی استاد حوزه و دانشگاه در مراسم ابرو کوچه‌ها و افتخار محله شهرستان ازنا ضمن تسلیت ایام محرم و سرنگونی وبرچیده شدن پرچم ظلم اظهار داشت: دلاور مردان جبهه و جنگ با دست خالی در مقابل سپاه پرتوان و قدرتمند جهانی ایستادگی کردند و همین ایمان و فضایل انسانی و رسیدن به کمال آن‌ها بود که دشمن را به عقب نشینی وا داشت و در مقابل تحدی و تجاوز ظالمان قد علم کرد.

وی افزود: همین عزاداری‌های در محرم و صفر برکاتی است که از دل این کوچه‌ها و محله چنین شیر مردانی را می‌پروراند که با اراده راسخ و خودخوش خود حماسه آفرینی میکند و انگشت حیرت بر دهان استکبار جهانی نقش می‌بندد.

واعظ موسوی در مورد واجب فراموش شده اینگونه عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که نباید فراموش شود و نگذاریم این دو واجب ترک شود و تاکید اباعبدالله الحسین (ع) برا اصل بوده است.

وی با اشاره به وصیت نامه‌ی شهدا خاطر نشان کرد: در وصیت نامه شهید به خانواده خود مینویسند که مسئولین به مسائل فرهنگی توجه داشته باشید که دشمن درصدد به راه انداختن شبهه است و ما بیخیال از مقابل این شبهات به راحتی میگذریم و به فکر پیشگیری قبل از وقوع نیستیم.
وی عنوان کرد: در مسائل فرهنگی عمار گونه عمل کنید و کلام آتش به اختیار به معنی بی نظمی نیست به این ترتیب است که ما در مقابل تمام مسائل آگاه و هوشیار باشیم تا در برابر جبهه ظلم آن‌ها را به چالش بکشانیم.

استاد حوزه با توجه به وصیت نامه شهید حسین اکبری تاکید کرد: شهیدان بی ادعا برای دفاع از آرمان‌ها و ناموس خود از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و با آغوش باز به استقبال شهادت میرفتید و به فکر رسیدن منافع مادی خود نبودند فقد در تلاش برای رسیدن به کمال از یکدیگر پیشی می‌گرفتند، اگر الان امکاناتی برای خانواده‌های آن‌ها فراهم می‌شود نباید در فضای مجازی برعلیه آن‌ها بحث‌های جنجالی درست نکنیم آب در آسیاب دشمن نریزیم.

موسوی با توجه به قیام امام حسین علیه السلام بیان کرد: شهدا پا جای سرور شهیدان امام حسین علیه السلام گذاشتند و همچون حججی‌ها بی سر شدن تا از اهل بیت و ناموس خود دفاع کردند تا خشتی از حرم مطهر حضرت زینب کم نشود و با درایت امام خامنه‌ای در مقابل تحدی دشمنان اسلام ایستاده‌اند.

وی گفت: یاد شهیدان در هر کوچه و پس کوچه‌ای باقی است و نامشان برسر هر کوچه و محله هست همین زنده نگهداشتن نام شهدا بعد از ۱۴ قرن باعث میشود فرزندان ما پا جا پای شهدا و شهدای این حرم بگذارند.
 
انتهای خبر/z
ارسال نظرات