فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت:شهید حججی شش سال بعد از دفاع مقدس به دنیا آمده و خونین شهر و نبردهای خونین را ندید امابا ایمان و پیروی از راه شهیدان امروز به یک قهرمان ملی تبدیل شده است .
کد خبر: ۸۹۲۶۵۱۴
|
۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان هرمزگان ، سردار رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در آیین تکریم از برگزیدگان مسابقات کشوری مدافع حرم که در تالار آیینه اداره ارشاد و اسلامی قشم برگزار شد ، اظهار کرد : راه شهدای مدافع حرم مختص یک دوره خاص نیست راهی است که از سرزمین کربلا و عاشورا آغاز شده و قطعا انتهای این مسیر ، مسیری به ظهور امام عصر (عج) خواهد بود .

وی افزود :شهید حججی از معدود انسان هایی است که در تاریخ ، ره صد ساله را یک شبه طی کرد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان  بیان کرد : شهید حججی امروز آنچنان محبوب قلوب می شود که ولی امر مسلمین در محل نگهداری پیکر مطهر این شهید بزرگوار حاضر و بر تابوت وی بوسه می زند .

وی ادامه داد : شهید حججی نه سخنرانی کرد ، نه کتابی نوشت و نه فیلمی بازی کرد، تنها آثار وی در حد چند ثانیه در فیلم هنگام اسارت در دست داعش در دنیا پخش شد که تنها نگاه وی آنقدر نافض است که در تشییع و تدفین ایشان جایی برای سوزن انداختن پیدا نمی شود .

سردار ترابی با اشاره به رشادت های شهید حسن همدانی در خرمشهر عنوان کرد : این شهید والا مقام با نیرویی اندک و ابتدایی ترین تجهیزات با سازماندهی جوانان عرب خرمشهر جانانه در مقابل دشمن مقاومت کردند .

وی به شکست حصر آبادان در ۵ مهر ۱۳۶۰ اشاره کرد و گفت : این عملیات گسترده ایران در مقابل ارتش متجاوز عراق با موفقیت کامل صورت گرفت و شهر آبادان پس از چندین ماه از محاصره دشمن بعثی خارج شد.

سرهنگ دوم پاسدار رحمت الله دهقانی در تشریح این برنامه، گفت: جشنواره مدافعان حرم از اسفند سال گذشته در ۶ رشته از جمله  شعر ، سرود ، نامه ای به مدافع حرم ، موسیقی، داستان کوتاه و نمایشنامه خیابانی شروع به کار نمود که از ۴۷ اثر برتر در این رشته ها تجلیل به عمل آمد .

ارسال نظرات