فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه تبعیت از امامت امام حسین(ع) از گستره ایران خارج شده و در دنیا مانند نسیمی وزیدن گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از برکات پس از جنگ تشکیل گروه‌های خودجوش مردم‌نهاد است که برای خوشه‌چینی از درخت تناور انقلاب حرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۲۶۵۱۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدحسین بابایی در همایش تجلیل از خادمان شهدا و دست‌اندرکاران اجرایی راهیان نور مازندران که در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار شد، اظهار کرد: شهدای امروز مانند شهید بلباسی‌ها و حججی‌ها عاشقانه، داوطلبانه و با روحیه‌ای عالی به اردوهای جهادی و کمک به مردم می‌رفتند.

وی با بیان اینکه راه پرواز در عبادات خادم بودن است، افزود: عاشورا ثمر داد و در طول تاریخ هیچ زمانی با این مدت طولانی فریاد یا حسین(ع)، خون‌خواهی امام حسین(ع) و تبعیت از امامت ایشان مانند اکنون نبوده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه تبعیت از امامت امام حسین(ع) از گستره ایران خارج شده و در دنیا مانند نسیمی وزیدن گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از برکات پس از جنگ تشکیل گروه‌های خودجوش مردم‌نهاد است که برای خوشه‌چینی از درخت تناور انقلاب حرکت کرده‌اند.

 این مسؤول با اعلام اینکه یک‌هزار و 400 نفر در استان مازندران خادم راهیان نور هستند و انگیزه‌ای جز خدا ندارند، بیان کرد: افراد به عنوان خادم شهدا نیز در این زمینه حضور داشته و فعالیت می‌کنند.

بابایی ادامه داد: افراد جوانی نیز وارد عرصه کارهای فرهنگی و هنری شدند و همچنین تیم‌های زیادی در سواحل و پارک‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به سازمان اردویی و گردشگری سپاه کربلا تصریح کرد: اعزام زیارت‌اوّلی‌ها به مشهد مقدس که تا به حال نتوانسته بودند به زیارت بروند، توسط این سازمان صورت گرفته است و در این راستا 7 هزار و 500 زیارت‌اوّلی‌ به مشهد مقدس اعزام شدند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران اظهار کرد: بیان خطبه غدیر و خواندن آن از دیگر برنامه‌ها است که در بین مردم و هر سال در پنج شهرستان استان اجرا می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه آموزش‌های متنوعی برای راویان گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: اعزام راویان به مشهد مقدس از دیگر اقدامات بوده است.

بابایی با بیان اینکه در طرح‌های سالم‌سازی دریا چند سال تمرین و تجربیات خوبی جمع‌آوری شد، اظهار کرد: 90 نفر در ایام تابستان در سواحل دریا به فعالیت می‌پردازند که این افراد مجرب شده و به این آمادگی رسیدند و می‌توان مؤسسه واحد سالم‌سازی در زیر مجموعه گردشگری ایجاد کرد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اعلام اینکه ظرفیت‌های بالفعل زیادی در امر گردشگاه‌ها در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مازندران فقط دریا، عریانی و شنا نیست و از نظر شیرمردان و زنان استان، مازندران مهد شیران است، محل رشد و نمو عرفای به‌نام و محل تربیت مجاهدان است و باید گردشگری تعالی‌بخش مدیریت شود.

این مسؤول ادامه داد: مازندران می‌تواند مجموعه کامل گردشگری به‌دلیل وجود علما، شهدا، محل نبرد منافقان و کمونیست‎ها و طبیعت خدادادی جنگل و دریا باشد و یک سفر با معنویت و مفرح صورت بگیرد و این امکان‌پذیر است.

بابایی با بیان اینکه دریا و جنگل برای بهره‌برداری خلق شده و نه زنجیر کشیدن به دور آن، افزود: کاری کنیم که رفت و آمد به این مناطق عبادت محسوب شود نه گناه.

وی در پایان گفت: زنان و مردان با عشق به شهدا در سازمان اردویی و گردشگری سپاه داوطلبانه حضور پیدا می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها