خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: فلسفه‌ی قیام و نهضت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود
کد خبر: ۸۹۲۶۵۱۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ، آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر که در سالن اجتماعات شهید مطهری سپاه برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین(ع) فلسفه نهضت عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده است و تاکید می کند من علیه حکومت دینی خروج نکرده ام بلکه برای اصلاح امت جدم قیام کرده ام.
وی تصریح کرد: امام حسین(ع) چشم انداز و اولویت های امر به معروف و نهی از منکر را مشخص می کند و باید با بررسی بیانات ایشان چشم انداز و اولویت های امروز را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مشخص کنیم.
امام جمعه قزوین افزود: امام حسین(ع) در مقابل استاندار مدینه که قصد داشت از ایشان برای یزید بیعت بگیرد، خود را از خاندان نبوت و معدن رسالت معرفی می کند و در مقابل یزید را شراب خوار، فاسق و قاتل معرفی می کند که منکرهای بزرگی را مرتکب می شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اباعبدالله‌الحسین(ع) در ادامه تاکید می کند هر کسی به من شباهت دارد و هم سنخ من است، هیچگاه با مثل یزید بیعت نمی کند و این مهم رسالت های مردم را در تمام عصرها مشخص کرده است.

وی یادآور شد: بزرگ ترین معروف، شناخت، معرفی و پیروی از امام حق و بزرگ ترین منکر پیروی امام باطل است و آن ها که از امام حسین(ع) تبعیت کردند به سوی بهشت هدایت و آن ها که از یزید پیروی کردند به سوی جهنم هدایت شدند.
آیت الله عابدینی تأکید کرد: در احادیث آمده هر کس امر به معروف و نهی از منکر را یاری کند، صاحب عزت می شود و در مقابل هر کسی کاری کند که این فریضه دینی به فراموشی سپرده شود، صاحب ذلت می شود.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: منافقان کسانی هستند که امر به منکر و نهی از معروف می کنند و هیچگاه دست برادر دینی خود را نمی گیرند در حالی که مومنان نسبت به هم باید هم افزایی داشته باشند و دلسوز یکدیگر باشند.
وی گفت: ضروری است اولویت ها را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مشخص کنیم و بدانیم در سطح بین المللی و جهانی رژیم منحوس صهیونیستی، سلطه اجانب و نفوذپذیری از مستکبران بزرگ ترین منکرهای زمان ما هستند.

1008/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها