خبرهای داغ:

تجدید بیعت با شهدا همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه صنعتی شاهرود+تصاویر

دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شاهرود همزمان با دومین سالگرد شهید حاج مجید یونسیان با حضور در مزار دو شهید گمنام دانشگاه با آرمان های والای امام (ره) تجدید بیعت كردند.
کد خبر: ۸۹۲۶۵۴۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از حماسه ماندگار ملت سرافراز ایران و فرا رسیدن بهار دانش و پژوهش در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ و همچنین در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقاء شناخت دانشگاهیان نسبت به الگو‌های دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، با حضور هیئت رئیسه و دانشگاهیان بر مزار دو شهید گمنام در محل بنای یادمان شهدای گمنام واقع در پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین دانشگاه برگزار گردید.
در این مراسم حجت الاسلام فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج مجید یونسیان با بیان احادیثی به اهمیت شهادت پرداخت و گفت: با تامل در آیات قرآن به مفاهیم ارزشمندی در باب جهاد و جهادگری خواهیم رسید.
وی در سخنان خود با تاکید بر مقام والای شهید به بیان مباحثی از زندگی حقیقی و روزی معنوی که شهیدان از درگاه خداوند دریافت می‌کنند پرداخت.
دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان به جان فشانی‌های شهدا برای آسایش و امنیت امروز کشور اشاره نمود و افزود: وقت آن رسیده که ما نیز با انجام درست وظایفمان در قبال مسئولیتی که بر گردنمان است به خوبی پاسخگو باشیم و در هر جایگاهی که خدمت می‌کنیم امانت دار مردم باشیم.
فاتح با بیان اهمیت جایگاه دانشگاه، پیشرفت علم و فناوری و رشد دانشگاه‌ها را به نوعی تجهیز کشور عنوان نمود و با تاکید بر تمرکز قدرت داخلی، وحدت و انسجام ملی خاطر نشان کرد: با توجه به معضل بیکاری حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین می‌تواند به تجهیز بهتر کشورمان کمک کند.
در پایان دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شاهرود با نثار گل و قرائت فاتحه‌ای با آرمان‌های والای امام (ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها