حجه الاسلام جباری با بیان اینکه جریان کربلا و روز عاشورا درس‌های زیادی را به ما آموخت، افزود: تولی و تبری و تدین به دین اسلام تنها بخشی از درس‌های عاشوراست، ما از کربلا دینداری، عشق به اولیای خدا، احساس مسؤولیت و عمل در برابر دین خدا را درس می‌گیریم.
کد خبر: ۸۹۲۶۵۵۷
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری  در جمع عزاداران حسینی که در مسجد حضرت قائم (عج) ـ پایین بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: محرم ماه حماسه و پیروزی خون بر شمشیر، ماه دست‌آموزی و عبرت‌گیری، ماه عشق، ارادت و علاقه‌مندی به سیدالشهدا (ع) و یاران کربلاست.

وی با بیان اینکه جریان کربلا و روز عاشورا درس‌های زیادی را به ما آموخت، افزود: تولی و تبری و تدین به دین اسلام تنها بخشی از درس‌های عاشوراست، ما از کربلا دینداری، عشق به اولیای خدا، احساس مسؤولیت و عمل در برابر دین خدا را درس می‌گیریم.

امام جمعه بهشهر بیان کرد: کامل و جامع بودن، جاودانگی و جهانی بودن دین اسلام از شاخص‌ترین ویژگی دین مبین اسلام است که این را نسبت به سایر مذاهب متمایز کرده است.

این مسؤول تصریح کرد: دین مقدس اسلام قوانین و مقرراتی برای سعادت انسان‌ها دارد و بدانید که این دین، دینی بین‌المللی و جهانی است و یک شیعه باید جهانی فکر کند و افق فکرش وسیع باشد.

وی افزود: ارزش‌هایی چون اخلاق دینی، غیرت، حجاب دینی از جمله ارزش‌هایی است که تا قیامت ماندگار است و دین مبین اسلام برای ماندگاری و پایبندی به این ارزش‌ها و اصول همگان را فرا می‌خواند.

جباری با اشاره به اینکه شهدا ناظر بر اعمال ما هستند، افزود: رهبر کبیر انقلاب، شیخ صدوق و کلینی و شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم نام‌شان در دنیا ماندگار شد و این از خاصیت دین اسلام است.

وی به عظمت جایگاه شهید حججی در بین ملت ایران اشاره کرد و گفت: حضور پورشور و باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججی نشان از این دارد که خداوند به او عزت داد و نام وی برای همیشه جاودان و ماندگار شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهشهر اظهار کرد: آرامش شهید حججی جبهه استکبار را تحقیر کرد و عزت و عظمت ملت ایران را به اوج رساند یقین بدانید شهید محسن حججی درس عشق و وفاداری را از کربلا آموخت.

امام جمعه بهشهر خاطر نشان کرد: دین اسلام تامین کننده وضعیت اقتصادی و سیاسی جهانی و همچنین اخلاق جهانی است و این مهم دشمنان اسلام را برانگیخت تا لحظه‌ای برای نابودی‌اش غافل نمانند، آمریکا و داعش باید بدانند که ما در راستای حمایت و نجات دین و همچنین عمل به دستورات دینی با دنیای کفر و نفاق می‌جنگیم و روحیه ایثار و شهادت داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها