بوشهر - همایش امر به معروف و نهی از منکر به همت حوزه مقاومت بسیج محمد رسول الله(ص) در مسجد امیرالمومنین(ع) عسلویه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۶۵۶۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام حسن خونیکی استاد حوزه و دانشگاه ظهر چهارشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر سپاه عسلویه اظهار داشت: عمل به قانون در اجرای امر به معروف و نهی از منکر امری مهم است.

وی اضافه کرد: مشکلات جامعه، عزم جدی‌تر مسئولان برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را می‌طلبد، امر به معروف و نهی از منکر تنها خلاصه به یک یا دو مورد نیست و عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را در برمی‌گیرد.

خونیکی بیان کرد: آگاهی از معروفات و منکرات و شرایط و روش‌های آن نیازمند آموزش است تا یک فرد آمر به معروف در عمل بداند که چگونه کار خود را انجام دهد.

وی درباره توجه ویژه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید بی‌تفاوتی‌ها نسبت به این فریضه مهم، کم شود و بحث تذکر لسانی جدی‌تر در جامعه اجرا شود. در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید همفکری بیشتری شود تا مردم نیز در این خصوص احساس مسئولیت کنند، امر به معروف تنها با انجام اقدامات سلبی پیشرفت نمی‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: قیام امام حسین (ع) نشانگر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است که در نهایت از ارزشمندترین دارایی خود گذشتند تا حق را احیا و سرمایه‌های اسلام را زنده کنند، اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شود، نام و یاد خدا فراموش و تضاد طبقاتی در جامعه حاکم می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای، بیان کرد: روی این مسئله باید بیشتر کار شود چرا که کانال‌ها و شبکه‌های متعددی در فضای مجازی قصد تخریب و تضعیف اعتقادات را انجام می‌دهند و اگر عزم ملی نباشد از عهده آسیب‌های اجتماعی برنمی‌آییم این درحالی است که نجات جامعه از تهاجم فرهنگی عزم جدی‌تری می‌طلبد.

خونیکی افزود: ما امروز در شرایطی قرار داریم که فناوری‌های نو، همه جا را فرا گرفته است که می‌توان به ماهواره، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و رسانه های دیگر اشاره کرد و مدیریت این شبکه‌ها خارج از کنترل است پس باید تلاش کرد با بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای بستر را برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی فراهم آوریم.

ارسال نظرات