خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی با تاکید بر اینکه آیت‌الله راستی کاشانی بسیار با تقوا و دارای درجات خاصی از ایمان بود، گفت: روحیه انقلابی‌گری با محوریت دفاع از نظام و آرمان‌های امام خمینی(ره) در این شخصیت دینی موج می‌زد.
کد خبر: ۸۹۲۶۵۷۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی چهارشنبه شب در مراسم هفتمین شب درگذشت آیت‌الله حسین راستی کاشانی که در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ از این عالم ربانی به عنوان یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه نام برد و تصریح کرد: آیت‌الله راستی کاشانی در امور مختلف زندگی خود با رفتار خود آموزه‌های دینی را به شاگردان منتقل می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه آیت‌الله راستی کاشانی بسیار با تقوا و دارای درجات خاصی از ایمان بود، اضافه کرد: روحیه انقلابی‌گری با محوریت دفاع از نظام و آرمان‌های امام خمینی(ره) در این شخصیت دینی موج می‌زد.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه با اشاره به اینکه آیت‌الله راستی کاشانی شاگردانی بسیار توانمندی را تربیت کرده‌اند، تصریح کرد: ایشان در تدریس دروس دینی اهتمام جدی داشت تا بتواند شاگردانی با معرفت و بصیرت را تربیت کند.

وی با بیان اینکه جامعه باید با خدمات گسترده آیت‌الله حسین راستی کاشانی آشنا شود، خاطرنشان کرد: این شخصیت در طول عمر خود مسؤولیت‌ها و جایگاه‌های مختلفی را بر عهده داشت و به شیوه مطلوبی توانست به رسالت‌های خود در این جایگاه‌ها عمل کند.

رفیعی اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی در پیامی که به مناسبت درگذشت آیت‌الله راستی کاشانی نوشتند به چهار ویژگی اصلی این شخصیت اشاره داشتند که یکی از این موارد روشن‌بین بودن و بصیرت داشتن است؛ هر عالمی در اوج علم اگر بصیر نباشد نمی‌تواند به نتیجه برسد چرا که عالم باید بداند کجا سکوت کند و چه زمانی اطلاعیه دهد.

وی با اشاره به اینکه داشتن بصیرت عالم را حفظ می‌کند، تصریح کرد: برخی می‌خواهند بر مرکب علم عالم سوار شوند تا اهداف خود را دنبال کنند در حالی که علم باید با استفاده از بصیرت در خدمت تحقق اهداف اسلام باشد.

این استاد حوزه علمیه از اخلاص به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله راستی کاشانی از نگاه رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این عالم دینی هیچ چیزی را برای خود نمی‌خواست و فقط به فکر حرکت در مسیر دین بود.

وی ادامه داد: وفادار بودن نیز از جمله دیگر صفاتی است که رهبر انقلاب اسلامی در پیام درگذشت آیت‌الله راستی کاشانی برای این شخصیت مطرح کردند؛ طی این سال‌های مختلف که از عمر انقلاب اسلامی گذشت همچنان این شخصیت پای آرمان‌های انقلاب ایستاد در حالی که بسیاری از افراد در مسیر انقلاب اسلامی از حرکت باز ماندند.

رفیعی با بیان اینکه از نظر رهبر انقلاب اسلامی انقلابی بودن و داشتن روحیه استکبارستیزی یکی دیگر از صفات برجسته آیت‌الله راستی کاشانی است، عنوان کرد: این عالم برجسته ارادت خاصی به حضرت سیدالشهدا(ع) و ماه محرم داشت به همین علت خداوند متعال نیز مراسم درگذشت وی را با ایام عزاداری امام حسین(ع) متقارن کرده است.

ارسال نظرات