خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: یادمان‌ها و مکان‌های شاخص مربوط به هشت سال دفاع مقدس در قم، بهسازی و ثبت ملی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۶۵۷۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی با اشاره به افتتاح خانه‌موزه شهیدان زین الدین در قم اظهار کرد: در دیدار اردیبهشت سال 95 سردار سرتیپ دکتر کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مادر بزرگوار شهیدان زین الدین در قم، طرح اولیه «خانه موزه» مطرح و پس از آن، فرایند انجام این طرح طی شد تا منزل شهیدان زین الدین که جایگاه تربیت و پرورش دو شهید شاخص استان و به عنوان نمادی از شهدای شاخص قم است، به «خانه موزه» تبدیل شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی همکاران سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در آماده سازی و افتتاح این «خانه موزه» در هفته دفاع مقدس یادآور شد: با هماهنگی‌هایی که با مسؤولان دستگاه‌های ذیربط صورت گرفت، مقرر شد از این مکان یادمانی و خاطره انگیز به بهترین وجه برای ترویج برنامه‌هایی با محتوای فرهنگ جهاد و ایثار و شهاد و ترویج سیره شهدا و نیز برگزاری محافل ادبی و شعر و خاطره گویی دفاع مقدس ویژه گروه‌های مختلف قشرهای جامعه استفاده شد.

حسینی دستورالعمل‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیرامون ثبت ملی یادمان‌های دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به توافق‌های اولیه صورت گرفته با خانواده معظم شهیدان زین الدین و شهرداری قم، مقرر شد مقدمات و مراحل ثبت ملی «خانه موزه» مذکور تا حصول نتیجه نهایی پیگیری شود.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به انجام مکاتبات مربوط به ثبت ملی یادمان‌های دفاع مقدس و اماکن مربوط به شهدای شاخص استان، خاطرنشان کرد: در این زمینه بر جلوگیری از تخریب مکان‌های مذکور و بهسازی آن‌ها نیز تاکید شده و افتتاح «خانه موزه» شهیدان زین الدین طلیعه‌ای برای استمرار این روند و حفظ و بهسازی و ثبت دیگر یادمان‌ها و مکان‌ها خواهد بود.

وی عنوان کرد: به دنبال این هستیم که آثار و تجهیزات مورد استفاده سردار سرلشکر شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) را جمع آوری کنیم و در مکان مناسی در معرض دید عموم علاقمندان قرار دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها