خبرهای داغ:

مراسم عزاداری در تیپ 82 صاحب الامر (عج)برگزارشد

به مناسبت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین و یارانش در ایام محرم همه روزه مجلس عزاداری و سینه زنی در حسینیه عاشقان صاحب الامر (عج) با حضور رزمندگان تیپ 82 برگزار می شود .
کد خبر: ۸۹۲۶۶۱۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین و یارانش در ایام محرم همه روزه مجلس عزاداری و سینه زنی در حسینیه عاشقان صاحب الامر (عج) با حضور رزمندگان تیپ 82 برگزار می شود .

در ششمین روز از ماه محرم حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در جمع رزمندگان تیپ 82 حضور پیدا کرد و ضمن تسلیت این ایام بیان داشت : طبق روایات و آیات الهی ، انبیای الهی مکلف بودند که پروردگار رابه مردم بشناسانند ، پیامبر اکرم را به عنوان رسول به مردم بشناسانند ، اهل بیت (علیه الاسلام )از علی (ع) تا قائم آل محمد را به عنوان جانشین پیامبر به مردم بشناسانند و یک نکته مهمتر اینکه شیعیان امام علی (ع) را محترم و عظیم بدانند و این همه را به پیروان خود منتقل کنند .
وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد عظمت اهل بیت بیان داشت : انبیای الهی با تمام معجزات خود، فقط تعداد کمی از مردم به آنان ایمان می آوردند و وقتی که عذاب الهی نازل می شد پشیمان می شدند و از رسول خدا می خواستند که از عذاب الهی رهایی یابند که در روایات هست دراین موقع با توسل به ائمه اطهار از عذاب الهی رهایی می یافتند واینها همه از عظمت ائمه اطها رمی باشد .
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت : وقتی حضرت محمد (ص) از دنیا رفت تعداد کمی از مردم ایمان خود را حفظ کردند و حضرت علی (ع) را تنها گذاشتند تا جایی که بخاطر مصلحت دین، امام علی (ع) سکوت کرد واینها بخاطر این بود که هوای نفس بر عقل مردم غلبه کرد .
حسینی افزود : جریان کربلا و شهادت امام حسین علیه السلام دین اسلام را زنده کرد و امروز قلبهای شیعیان با جریان کربلا گره خورده است و هر کسی با امام حسین علیه السلام ارتباط دارد به راحتی جان و مال خود را در راه دین اسلام فدا می کند و این تداعی این جمله است که پیامبر فرمود، حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است و هر که با جریان کربلا متصل شود عقل و قلب او بر نفسش غلبه پیدا می کند .

لازم به ذکر است مراسمات سوگواری ابا عبدالله علیه السلام هر روز با زیارت عاشورا در حسینیه صاحب الامر (عج)شروع می شود و با سخنرانی ، نوحه خوانی و پذیرایی به پایان می رسد.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار