خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: برپایی مراسمات، هیات و عزاداری ها امر به معروف امام حسین است.
کد خبر: ۸۹۲۶۶۴۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی  مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس که شب گذشته(چهارشنبه) در مسجد جامع الوند برگزار شده بود در خصوص قیام تاریخی اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: هدف اصلی این قیام بزرگ امر به معروف و نهی از منکر است . 
وی ادامه داد: برپایی مراسمات، هیات و عزاداری ها امر به معروف سید الشهدا  است؛ امام حسین(ع) در شرایطی زندگی می کرد که به تعبیر مردم آن زمان  علیه یزد امیر مومنان خروج کرده بود!
این مسئول تبیین کرد: مگر می شود مردم حکومت کسی چون یزید را بپذیرند؟ ولی باید بدانیم که بی بصیرتی سبب شده بود که همه یزید را قبول کنند، مثل ان که بعضی از مردم در زمان انتخابات گفتند مردم اگر فلانی بیاید در خیابان ها دیوار می کشند!
معبودی اذعان کرد: اگر مردم می دانستند و اعتقاد داشتند که اباعبدالله به قیامت اعتقاد دارد و تنها منجی دین است اتفاقات  اینگونه رقم نمی خورد.
 وی تصریح کرد: امام حسین امد تا در امت اصلاح ایجاد کند! اراده کرده بود که مردم را امر به معروف و نهی ازمنکر کند . 
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) در توضیح امر به معروف و نهی از منکر گفت: هر چیزی که عقل انسان و شرع پذیرفته معروف است و هر چه را که نپذیرفته نهی است . 

این مسئول توضیح داد: اگر ما بتوانیم معروف ها را در جامعه ترویج دهیم و از منکر ها دوری نماییم، و تاثیرات آن را برای مردم بگویم مشکلات کمتر می شود و جامعه به سوی اسلامی بودن  حرکت می کند.
معبودی متذکر شد: ما در حال حاضر در جامعه شاهد منکرات هستیم، وظیفه ما امر به معروف است چرا که اولین نفر خود خداوند بود که مردم را با معروف به خوبی ها دعوت می کند و از شیطان دور می کند و می گوید ازگامهای شیطان پیروی نکنید .  
وی ادامه داد: بعضی از این حرکاتی که در بعضی هیات در حال ترویج هست همان پیروی از شیطان است چرا که این ها همه منکر هستند مثل این علم ها!

معبودی تاکید کرد: همه ما باید در جامعه با امر به معروف کردن وظیفه خود را انجام دهیم، باید با امر به معروف مردم را به خوبی ها دعوت و از بدی ها دور کنیم . 
وی تصریح کرد: امام حسین قیام کرده که دین الهی و احکام  در جامعه اجرا شود . ما اگر در بیرون دیگران را از کارهای بد باز داشتیم در موارد دیگر دین مثل روزه نماز می ماند . 
وی گفت: ایمان ها بدون امر به معروف و نهی از منکر از بین می رود،  ما اگر راجع به اختلاس، رشوه، گران فروشی و سایر گناهان و معصیت ها بی تفاوت باشیم ایمان هم باقی نمی ماند.
حجت الاسلام معبودی در خاتمه یادآور شد:  این مزرعه هم نیاز به آبیاری دارد، هم نیاز به آفت زدایی و آبیاری دارد! یعنی امربه معروف کنید و آفت زدایی یعنی جلوی بدی را بگیریم و این را بدانیم ایمان زمانی به وجود می آید که این ها را رعایت کنیم . 
شهید مطهری(ره)  می فرماید: امر به معروف و نهی از منکر به قدری با ارزش است که امام حسین (ع) با یارانش برای امر به معروف رفتند و نماز را به پاداشتند . 
3001/30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها