آیین تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود با حضور مسئولین در حسینیه حرم شهدای گمنام این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۶۷۰۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و کنونی اداره اوقاف و خیریه شاهرود در حسینیه حرم شهدای گمنام این شهر برگزار شد.
در این مراسم که معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، امام جمعه و سایر مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند؛ سید حسن حسینی شاهرودی نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خاصیت وقف پایداری است، اما متاسفانه واقفان و حمایت از آنان مغفول مانده اند، اظهار کرد: در نظام اقتصادی، وقف پویاترین نظام اقتصادی به شمار می‌رود که نظیر آن هنوز نیامده، اما وقف نه تنها از سوی مسئولان و مردم حمایت نشده بلکه در بسیاری مواقع به آن سنگ اندازی نیز صورت گرفته است.
وی افزود: باید هر چه در توان قانونی و فراقانونی داریم در حوزه وقف استفاده کنیم چرا که منافع عموم را در بردارد و امروز باید از خودمان بپرسیم آیا ماموریت وقف در این ۳۸ سال به درستی انجام شده و چقدر در این زمینه کار صورت گرفته است؟ لذا باید تاکید کرد که در دیدار با رئیس اوقاف کشور وی نیز اذعان داشت که در انجام ماموریت‌های اقتصادی ضعیف عمل کردیم.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه تا رسیدن به حاکمیت اسلامی فاصله زیادی داریم، بیان کرد: مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ناشی از محدودیت‌های اقتصادی است و این مهم باید بر پایه اسلام بنا شود، برای مثال باید در حوزه بانکداری اسلامی بدون ربا و مباحث اقتصادی قوانین اسلام را بنیان گذاری کنیم در شرایط فعلی تنها پوسته‌ای بر روی قوانین و سرمایه گذاری کشیدیم و در عمل به آن کوتاهی می‌شود.
وی با یادآوری رونق وقف در گذشته، عنوان کرد: اغلب هتل‌های اطراف حرم در مکه و مدینه وقف هستند، برگزاری مراسم اربعین زمانی جمع کثیری حضور دارند و بخش عمده‌ای از مراسم را وقف تشکیل می‌دهد بیانگر آن است که وقف باید مستمر و پایدار و ریشه دار در جامعه و خانواده باشد.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همراهی وقف در اقتصاد مقاومتی از جمله مطالباتی است که دنبال می‌شود، اظهار کرد: درآمدزایی و خدمت رسانی باید توام باهم باشند، وقف ریشه دیرینه در تاریخ اسلام دارد که اگر این امر در اقتصاد، قوی وارد شود خروجی بسیار خوبی خواهد داشت.
وی ادامه داد: در گذشته علیرغم نبود ارتباطات، پیشینیان دیدگاه بلندی نسبت به وقف داشتند لذا باید پرسید امروز چه دیدگاهی به این امر وجود دارد و مسئولان شهری برای حوزه اقتصادی چه میزان کار انجام می‌دهند؟
در این آیین ضمن قدردانی از فعالیت حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی، حجت الاسلام سعید غیرتمند به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود معرفی شد.

برگزاری آیین تودیع و معارفه روسای اداره اوقافو امور خیریه شاهرود+عکس

برگزاری آیین تودیع و معارفه روسای اداره اوقافو امور خیریه شاهرود+عکس

برگزاری آیین تودیع و معارفه روسای اداره اوقافو امور خیریه شاهرود+عکس

ارسال نظرات
پر بیننده ها