امدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: کسانی‌که کمتر از یکسال اول زندگی و حتی در دوران نامزدی طلاق گرفتند در مازندران 3/8 و در شهرستان نور 12 درصد است.
کد خبر: ۸۹۲۶۷۱۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاریبسیج مازندران، علی رجبی اظهار کرد: از سال 96 ثبت آمار ثبت احوال با ثبت آمار ثبت اسناد در سامانه یکی شد و براساس همین آمار در 6 ماه نخست امسال در همه شهرستان‌های استان کاهش طلاق داشتیم.

وی افزود: آمار طلاق در 6 ماه نخست امسال نسبت به 6 ماهه مشابه سال گذشته 23 درصد کاهش داشت به طوری‌ که نرخ کشور 3/2 بود در مازندران 5/2 بود اما اکنون به 9/1 رسید و شهرستان نور نیز با 7/1 از متوسط استان هم کمتر است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اینکه متوسط سن طلاق مردان در مازندران 37  و زنان 32 سال است، تصریح کرد: این رقم در شهرستان نور یک‌سال پائین تر است.

این مسؤول گفت: کسانی‌که کمتر از یکسال اول زندگی و حتی در دوران نامزدی طلاق گرفتند در مازندران 3/8 و در شهرستان نور 12 درصد است.

فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال 20 مورد طلاق در دفاتر ثبت طلاق این شهرستان اجرا و ثبت شد که طرفین اهل و ساکن شهرستان نور نبودند و رای هم در شهرستان صادر نشد و تنها اجرا و ثبت شد.

هادی خنجری افزود: سه دفترخانه طلاق در شهرستان نور وجود دارد که احکام طلاق شهرستان‌های همجوار و دیگر نقاط را ثبت و اجرا می‌کنند و این در حالی است که در برخی از شهرستان‌ها دفاتر طلاق وجود ندارد.

رئیس دادگستری شهرستان نور نیز در این جلسه افزایش ساعات آموزش مهارت زندگی و صیانت از حریم خانواده، شامل مهارت‌های ده‌گانه برای خانواده‌ها و افراد در حین ازدواج، تشکیل اتاق فکر، دعوت از صاحب‌نظران در حوزه خانواده، جلسات با سردفتران ازدواج و طلاق و برنامه زمان‌بندی و ... را از اقدامات در کاهش طلاق ذکر کرد.

علیرضا آقایی خواستار درگیر شدن دانشگاه‌ها و آموزش مهارت‌های زندگی به دانشجویان شد و گفت: مهارت زندگی می‌تواند به دوام خانواده کمک و سبب کاهش طلاق شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها