فعال توییتری سعودی معروف به «مجتهد» در توئیت خود از موج تغییرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در عربستان با مشارکت مسئولان آمریکایی، صهیونیستی، اماراتی و مصری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۶۷۲۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، فعال توییتری سعودی معروف به مجتهد در تازه ترین توئیت خود به نقل از یک مسئول آمریکایی  برجسته که در تدوین سند اقتصادی ۲۰۳۰ مشارکت داشته نوشت: تغییرات فراگیر سیاسی اجتماعی و اقتصادی در عربستان محقق خواهد شد و هر کسی که مانع این روند شود بازداشت می شود. برنامه های تدوین شده در این خصوص در برگیرنده انحصار قدرت سیاسی در دست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و لائیک کردن این کشور از جنبه اجتماعی است. در زمینه اقتصادی نیز شرکت بزرگ آرامکو فروخته میشود و مالیات تعیین می گردد. این برنامه ها با همکاری شخصیت های نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مسئولان صهیونیستی، مصری و اماراتی اتخاذ می شود.

مجتهد همچنین تاکید کرد: بازداشتهای صورت گرفته در عربستان طی دوره گذشته که مبلغین و دانشگاهیان و فرهیختگان را در بر می گرفت تنها مقدمه ای بود که قرار است شدیدا گسترش یابد. این بازداشت ها به مثابه برداشتن موانع تغییرات اجتماعی و تربیتی آتی در این کشور به شمار می آید. برداشتن موانع تغییرات سیاسی در این کشور شامل بازداشت قضات و شاهزادگان و افسران وابسته به محمد بن نایف، ولیعهد سابق خواهد بود.

وی افزوده است که در زمینه اقتصادی نیز فعالان اقتصادی و تجار نظیر عصام الزامل و جمیل فارسی بازداشت می شوند. این مسئول آمریکایی معتقد است که محمد بن سلمان بهترین کسی است که این تغییرات را با سرعت مطلوب و فراگیری اجرا میکند چرا که شخصیتش طوری است که به هیچ اعتراضی اهمیتی نمی دهد. طرف های ذی ربط نیز قانع شده اند که معترضان قدرت رویارویی با دستگاه محمد بن سلمان را ندارند.

مسئول آمریکایی مربوط اذعان داشته که سند اقتصادی ۲۰۳۰ در واقع یک پوشش برای طرح واقعی درخصوص انحصار قدرت در دست محمد بن سلمان و لائیک کردن این کشور بوده است. نهادهای آمریکایی(سرویس های اطلاعاتی یا وزارت خارجه) از این روند نگران بوده و روش قدیمی آل سعود را ترجیح می دهند، اما ترامپ به این مسائل اهمیتی نمی دهد. نهادهای مذکور وقوع واکنش هایی که به تنش های شدید بیانجامد و منافع آمریکا را تحت الشعاع قرار دهد، پیش بینی کرده اند.

ارسال نظرات