خبرهای داغ:
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: امثال ام‌وهب‌های در تاریخ کم نیستند نقش آنها نباید مغفول بماند، حضرت زینب (س) الگوی تاریخ بود و جهان را تکان داد اما چرا در معرفی این نقش به خوبی پرداخته نشده است، این یک نقص در تاریخ است.
کد خبر: ۸۹۲۶۷۴۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، مریم مجتهدزاده پیش از ظهر امروز در همایش ام‌وهب‌های زمان که در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: دشمن هزینه های هنگفتی برای تحریف و به فراموشی سپردن فرهنگ دفاع مقدس می کند، ما نباید بگذاریم تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی محبوس شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا گنجینه‌های انقلاب اسلامی هستند از وجود آنها به عنوان قدرت نرم این نظام مقدس یاد کرد و افزود: مادری که چهار فرزند خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است می‌گوید ای کاش فرزندان دیگر داشتم تا آنها را تقدیم جبهه می‌کردم این فرهنگ ایثار، مجاهدت و ازخودگذشتگی را باید بازگو کنیم تا این فرهنگ زمینه‌ساز ظهور شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه زنان نقش موثری در دوران مختلف انقلاب اسلامی داشتند، تصریح کرد: شیرزنان انقلاب اسلامی در نقش معماران ایران اسلامی ایفای نقش کردند، زمانی ثابت کردند که می‌شود زن محجبه بود و عفیف ماند و در متن حوادث نیز حضور داشت، هم می‌شود سنگر خانواده را حفظ کرد و هم اینکه سنگرسازی جدید در عرصه‌های سیاسی اجتماعی ایجاد کرد.

مجتهدزاده با اشاره به تاریخچه فعالیت زنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد: قبل از حضور زنان مبارز و انقلابی دو مدل از نقش زن در جامعه وجود داشت؛ یک مدل زن شرقی که در حاشیه، منفعل و بدون نقش‌سازی در تاریخ بود و مدل زن غربی که جنسیت‌اش بر انسانیت‌اش می‌چرخید و ابزاری در دست سرمایه داری نوین بود.

وی ادامه داد: زنان ایرانی به عنوان انسان‌هایی مقاوم و صبور یک مدل جدید و الگوی سوم را به جهان عرضه کردند که خیلی از زنان این مدل را الگوی خودشان قرار دادند؛ زنان در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که در همه عرصه‌ها می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: نقش زنان پیش برندگی و میدان‌داری بود، مردان وقتی می‌دیدند زنان آنها در صحنه هستند غیرت‌شان به جوش می‌آمد و در میدان حاضر می‌شدند، در حقیقت زنان سرود جنگ را سرودند و موجب تشویق مردان برای حضور در جبهه‌ها شدند و دفاع را به عنوان ارزش در خانواده‌ها مطرح کردند.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه دفاع نظامی را نباید فقط از ابعاد نظامی معرفی کرد، افزود: نقش روان شناختی و فضای گفتمانی ایثار در آن دوران باید تبیین شود، خانواده‌های شهید به جای اینکه زانوی غم بغل بگیرند با یک تلاش مضاعف در صحنه‌های اجتماعی حضور پیدا کردند تا خلاء همسران خود را پر کنند.

وی با بیان اینکه ام‌وهب‌های زمان نباید در جامعه مغفول بمانند، تصریح کرد: امثال ام‌وهب‌های در تاریخ کم نیستند نقش آنها نباید مغفول بماند، حضرت زینب (س) الگوی تاریخ بود و جهان را تکان داد اما چرا در معرفی این نقش به خوبی پرداخته نشده است، این یک نقص در تاریخ است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: اگر ما و شما نقش زنان را تبیین نکنیم به تاریخ ظلم کردیم و باید پاسخگوی آیندگان باشیم.

مجتهدزاده با بیان اینکه همسران شهدای مدافع حرم مربوط به نسل حاضر هستند بر لزوم تبیین فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه تاکید کرد و افزود: اگر شرایط آن دوران را تبیین نکنیم راه را به انحراف خواهیم رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها