خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مینودشت :
مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مینودشت گفت: یکی از برکات قیام سید الشهدا (ع) ایجاد موجی از بیداری و آ گاهی در میان مردم بود .
کد خبر: ۸۹۲۶۷۸۷
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان، حجت الاسلام محمد مظفری ، مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مینودشت در مصاحبه با خبرنگار بسیج اظهار کرد: یکی از برکات قیام سید الشهدا (ع) ایجاد موجی از بیداری و آ گاهی در میان مردم بود .

وی افزود: با رویداد های پس از شهادت امام، به این نتیجه می رسیم که انقلاب ها و اعتراض هایی که علیه امویان و حاکمان ظالم انجام شد، ریشه در مکتب عاشورا دارد .

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مینودشت خاطر نشان کرد: طبری تاریخ نویس بزرگ، می نویسد " شیعیان از سال 61 هجری به جمع سلاح پرداختند و آماده جنگ شدند و مخفیانه یکدیگر را به خون خواهی او می خوانند" این نقل طبری نشان می دهد مردم از خواب غفلت پنجاه ساله ای که پس از رحلت پیامبر فرو روفته بودند ، بیدار شدند و علیه ظالمان ، دست به قیام زدند .

حجت الاسلام مظفری در ادامه بیان داشت: اعتراض زید بن ارقم (نماینده یزید در کوفه ) ، اعتراض عبدالله بن عفیف اذدی علیه ابن زیاد ، قیام مردم مدینه ، واقعه حره در سال 63 هجری ، قیام توابین در سال 65 ، قیام مختار و قیام های دیگر ، امثال این بیداری است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها