خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: شهدا آنچه خلق کردند، در آن مقامی که به دست آوردند در سایه کربلا و عاشورا بوده است.
کد خبر: ۸۹۲۶۸۲۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج حجت السلام شجاعی مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در مراسم غباروبی و عطر افشانی گلزار شهدای الوند که با حضور مسوولین و فرماندهان شهرستان البرز برگزار شد ، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس ایام یادآور دلاوری های شهدا است ، شهدایی که برای این خاک برای ارزش های دینی همه هستی هایشان را فدا کردند . 
وی افزود : شهدانی که شب عملیات وقتی به معبری می خوردند فرصت نبود که مین ها خنثی شود گفتند یک نفر داوطلب بخوابد رو مین ها همه عبور کنند همه داوطلب شدند ، فرمانده گفت چاره ای نداریم قرعه می اندازیم سه بار قرعه اندختند و اسم یک نوجوان در آمد همه می گفتند نه این نوجوان است جز یک پیرمرد که می گفت چکار دارید اسمش در آمده است ، نوجوان آمد خوابید روی سیم خاردار ها و همه با اکراه رد شدند معبر باز شد ، نوبت به پیرمرد رسید گفت من نمیام همه گفتند نه به این اسرار که باید این جوان برود نه به این اکراهت ، پیرمرد گفت من به مادر این گل قول دادم، من باید قطعات این فرزندم برگردانم تحویل مادر دهم تازه فهمیدیم این پسر بوده .
حجت الاسلام شجاعی گفت : دفاع مقدس عرصه خلق حماسه است، یادآور گذشت  از جان ، از مال ، از فرزند و پاره تن و همه چیزهایی است که برای انسان ارزش دارد.
وی ادامه داد: دفاع مقدس برگرفته از عاشورا است،  ما هر چه در دفاع مقدس حماسه آفریدیم از عاشورا یاد گرفتیم، نوجوانان ما از علی اکبر یاد گرفتند از قاسم ابن الحسن یاد گرفتند و دختران ما از رقیه خاتون یاد گرفتند از سکینه خانم یاد گرفتند و زنان ما از زینب کبری یاد گرفتند، مردان ما مردانگی را از ابوالفضل العباس یاد گرفتند . 
شجاع مهر ابراز کرد: شهدا آنچه خلق کردند، در آن مقامی که به دست آوردند در سایه کربلا و عاشورا بوده است .
وی در پایان افزود : در بعد عاطفی عزاداری امام حسین (ع) خیلی زیاده روی میکنیم ولی در بعد معرفتی عاشورا خیلی عقب هستیم . به تعبیر سید اهل قلم شهدا ماندن ولی این دنیا است که مارا با خودش می برد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها