خبرهای داغ:
در محفل ادبی مهر و ماه مجموعه شعر «حسن یوسف» که دربرگیرنده منتخب اشعار یوسف رحیمی شاعر نام آشنای شعر هیئت است، رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۲۶۹۰۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بیست و پنجمین محفل ادبی مهر و ماه همزمان با دهه نخست محرم و هفته دفاع مقدس در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد. محمد جواد شرافت مجری کارشناس این محفل ادبی را با یادی از شاعران درگذشته در ماه مهر آغاز کرد.

شرافت در فواصل شعرخوانی شاعران قمی به شعرخوانی و برشمردن رویدادهای ادبی ماه مهر پرداخت. اغلب اشعار ارائه شده در این محفل در رثای سیدالشهداء علیه السلام بود.

شاعران جوان قمی همچنین ابیاتی را با موضوع دفاع مقدس و شهید محسن حججی قرائت کردند. فاطمه اشعری، مرضیه سادات یثربی، نجمه سادات هاشمی، زهرا جودکی، زهرا سادات هاشمی، احمدجواد نوآبادی، عباس جواهری رفیع، حسن خسروی وقار، امیرعباس بختیاری، سعید مبشر، سید جواد میرصفی، محمد غفاری، حسن بیاتانی و یوسف رحیمی شاعرانی بودند که آثار خود را در محفل مهر و ماه ارائه کردند.

مهمان ویژه این محفل نیز حاج علی‌اکبر خالقی از پیشکسوتان شعر قم و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود. وی از تاریخ شعر قم در سال‌های دور، حضور شاعران قم در جبهه‌های جنگ و... گفت و اشعار خود با موضوع دفاع مقدس را برای حاضران قرائت کرد.

در پایان نیز از مجموعه شعر «حسن یوسف» که دربرگیرنده منتخب اشعار یوسف رحیمی شاعر نام آشنای شعر هیئت، رونمایی شد. 

مجموعه‌ای که اشعار آن توسط سید محمدجواد شرافت و حسن بیاتانی انتخاب و توسط انتشارات «پنج دری» منتشر شده‌است. همچنین با رای حاضران اشعار عاشورایی سید جواد میرصفی برگزیده مهر و ماه بیست و پنجم لقب گرفت و از وی تقدیر شد.

ارسال نظرات