۱۵۸ هزار نفر از جمعیت شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و نامناسب زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۲۶۹۲۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار در برنامه نگاه روز شبکه دنا، نامناسب بودن سکونتگاه ۱۵۸ هزار نفر از مردم شهر‌های استانگفت: یک هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی و بافت فرسوده در شهر‌های بزرگ کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
پژمان نیک اقبالی افزود: ۷۷ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهر‌ها که بیشتر در یاسوج است، ۷۹ هزار نفر در بافت‌های فرسوده شهری در دوگنبدان و ۲ هزار ۲۶۰ نفر در بافت‌های تاریخی شهر دهدشت زندگی می‌کنند که نیازمند تلاش برای بهبود شاخص‌های زندگی هستند.
وی ادامه داد: براساس آمار ۱۱۷۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی، ۱۶۸ هکتار بافت فرسوده و ۳۸ هکتار بافت تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر در شهر یاسوج و اطراف آن سکونت دارند، گفت: مهاجرت روستائیان به شهر از دلایل اصلی این مشکل است.
نیک اقبالی افزود: دستگاه‌های اجرایی خدمات شهری یاسوج برای ۱۳۴ هزار نفر جمعیت اعتبار دریافت می‌کنند در شرایطی که به ۲۰۰ هزار نفر خدمت می‌کنند که این امر باعث کمبود اعتبار در برخی بخش هاست.
وی ادامه داد: نا ایمنی ساختمان‌ها به دلیل فرسودگی، ساخت و ساز‌های غیراصولی، نبودن معابر و دیگر خدمات شهری از مشکلات مردم در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده است.
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مناطق پیرامونی که در محدوده‌های طرح هادی یا تفضیلی شهر قرار دارند براساس برنامه‌ای که طرح آن در دست بررسی است به شهر یاسوج ملحق خواهد شد، اما کسانی که غیرمجاز ساخت انجام داده اند براساس قانون با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.
نیک اقبالی با اشاره به روند خوب اجرای طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان، گفت: برای نوسازی و احیای سه هزار واحد مسکونی این شهر تسهیلات ویژه مناطق زلزله زده اختصاص یافته که این امر از موفقیت‌های بزرگ دولت در گچساران بوده است.
وی با اشاره به اینکه، تاکنون تعدادی از واحد‌های مسکونی شهر دوگنبدان با حمایت‌های ویژه دولت و اعتبارات بانکی بلاعوض و ارزان قیمت بازسازی شده است، افزود: در صورت مشارکت بیشتر مردم بافت فرسوده دوگنبدان به طور کامل احیا و متحول خواهد شد.
ارسال نظرات