رئیس اسبق حوزه‌ هنری آذربایجان‌شرقی:

حماسه عاشورا مملو از بهترین و زیباترین آثار هنری است

رئیس اسبق حوزه‌ هنری آذربایجان‌شرقی در بازدید از دهمین سوگواره تجسمی 72 بغض بوم گفت: حماسه‌ عاشورا پر از ابعاد هنری است.
کد خبر: ۸۹۲۶۹۷۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

حسن میلانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با اشاره به ابعاد هنری حماسه‌ عاشورا  افزود: شهادت، ایثار، اخلاص، فدا کردن تمامی اعضای خانواده در جهت الی ا‌لله چیزی نیست که در همه‌جا اتفاق بیفتد‌ و این حماسه قطعاً بهترین و زیباترین آثار هنری را در خود دارد.

وی با بیان اینکه حوزه‌ هنری متولی هنرهای ارزشی و دینی است و آن ها را به مردم می‌شناساند، ادامه داد: عاشورا در راس همه‌ ارزش‌های دینی فرهنگ شیعه است و امسال دهیمن دوره است که سوگواره تجسمی 72 بغض واژه برگزار می‌شود و فکر عاشورایی ایجاد می‌کند و این برای جامعه بسیار خوب است.

میلانی در مورد فضای همایش خاطرنشان کرد: ما پارسال دوست داشتیم که این سوگواره در فضای فاخری برگزار شود که خوشبختانه این اتفاق امسال افتاده و سوگواره فوق در فضایی که در شان عاشورا، هنرمندان و حوزه است برگزار می‌شود.

وی افزود: هنر بستر مناسبی براي تبيين پيام عاشورا و قيام اباعبدالله الحسين(ع) ظرفيتی مهم براي آفرينش هاي نوين هنری است، ما به عینه در این سوگواره به این مطلب پی می بریم. میلانی عاشورا و قیام اباعبدالله ¬الحسین را بستری ناب برای تولیدات تجسمی نامید و گفت: بر اساس تک تک مفاهیم عاشورایی می توان هزاران اثر منحصر به فرد هنری خلق کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار