فرمانده سپاه ناحیه خاتم :

جهاد و مقاومت رمز پیروزی در مقابل دشمن/ گفتمان سازی فرهنگ دفاع مقدس در جامعه رواج پیدا کند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاتم گفت: نیاز جامعه امروز ما گفتمان سازی و جریان سازی در عرصه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ معنوی ایثار با استفاده از ادبیات دانشگاهی است.
کد خبر: ۸۹۲۶۹۸۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، سرهنگ دوم پاسدار حسین آزادی نژاد در یادواره شهدای دهستان فتح آباد با تاکید بر تغییر نگاه سطحی به ابعاد دفاع مقدس به نگاه تحقیقاتی و تاریخ پژوهی اظهار داشت: ثبت اسناد به جای مانده از سال‌های دفاع مقدس و آثار مکتوب شهدا می‌تواند لایه‌های پنهان جنگ و ایدئولوژی حاکم بر جبهه‌ها و افکار جوانان کشور را هویدا کند.
وی ادامه داد: اگر این اتفاق صورت پذیرد و افکار جوانان با لایه‌های پنهان جنگ آشنا شود به همت سندپژوهان و تاریخ پژوهان خواهد بود و دیگر کسی نمی‌تواند به فرهنگ دفاع مقدس نگاهی سطحی و هیجانی داشته باشد.
فرمانده ناحیه بسیج خاتم در ادامه اضافه کرد: در حوزه حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از همه به شعارسازی پرداخته شده است که حاصل از هیجان زودگذر است.
وی یادآور شد: دفاع مقدس از تفکر عمیق استراتژیک، وطن پرستی و نگاه اعتقادی به باور‌های دینی و پایبندی به آرمان‌های نظام و انقلاب برخوردار بود که در وصیتنامه شهدا و دل نوشته‌ها و آثار به جای مانده از دوران هشت سال حماسه و ایثار کاملا محسوس است.
آزادی نژاد با تاکید بر لزوم ثبت اسناد تصریح کرد: جمع آوری، فهرست نویسی، طبقه بندی و اطلاع رسانی اسناد دفاع مقدس یکی از ضرورت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.
آزادی در پایان گفت: نیاز جامعه امروز ما گفتمان سازی و جریان سازی در عرصه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ معنوی و عرفانی ایثار و شهادت با استفاده از ادبیات دانشگاهی و کاربردی است.
ارسال نظرات