خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ,والمسلمین میرباقری:

ائمه معصومین(ع) نجات دهنده انسان‌ها از ظلمت هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها کسانی که می‌توانند ما را از وادی ظلمت نجات بدهند، ائمه معصومین(ع) هستند.
کد خبر: ۸۹۲۷۰۲۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری شامگاه پنجشنبه در مراسم عزاداری حسینی که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به تلاش طاغوت‌ها برای گسترش ظلمت در دنیا اظهار کرد: طاغوت‌هایی همچون فرعون اصل ظلمت هستند و این طاغوت‌ها تلاش می‌کنند که فضای اطراف خودشان را هم ظلمانی کنند.

وی ادامه داد: کار در دولت بنی امیه به جایی رسید که در 70 هزار منبر امام علی(ع) لعن می‌شد و اگر خطیب جمعه ای فراموش می‌کرد که امام علی(ع) را لعن کند، دوباره نماز خودش را اعاده می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اصل فضای ظلمانی از نظر قرآن، وجود و محیط ولایت کسانی است که مردم را به سمت آتش می‌برند، در روز قیامت انسان‌های مومن زمانی که وارد صحرای محشر می‌شوند نورشان در جلوی آن‌ها حرکت می‌کند و این نور ناشی از نور اهل‌بیت(ع) است.

میرباقری با اشاره به ضرورت تلاش برای تبعیت از اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: انسان باید در دنیا از ائمه معصومین(ع) تبعیت داشته باشد که او را به سمت بهشت ببرند، اهل‌بیت(ع) هم نور هستند و هم به دیگران نور می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر کسی از امام حق جدا شد، هم در تاریکی قرار می‌گیرد و هم چشم باطنی خودش را از دست می‌دهد، خداوند هر گروهی را با امام خودشان صدا می‌زند و کسی که امام حق را در دنیا از دست بدهد، در روز قیامت چشم باطنی و چشم ظاهری ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام حسین(ع) کشتی هدایت است که ما انسان‌ها را از ظلمت نجات می‌دهد، تنها کسانی که می‌توانند ما را از وادی ظلمت نجات بدهند، ائمه معصومین(ع) هستند و هر کسی که چشم خودش را از امام حسین(ع) برداشت در ظلمت دوران بنی امیه غرق شد.

میرباقری با اشاره به نتیجه عدم تبعیت از ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: اگر کسی در دنیا نتوانست که با تبعیت از امام حق خودش را نجات بدهد، در روز قیامت هم در ظلمت قرار می‌گیرد و نابینا خواهد بود، اما کسی که با امام حسین(ع) باشد، اهل ذکر خواهد شد.

وی ادامه داد: در تاریخ شاهد بودیم که عالمی به دلیل دوری از امام حسین(ع) کتاب اخلاقی نوشت، اما در کتاب خودش از یزید دفاع کرد و حاضر نشد که جواز لعن او را بدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: واقعه کربلا پر از مصیبت‌ها است، امام رضا(ع) خطاب به یکی از یاران خود فرمود که اگر می‌خواهی گریه کنی در مصیبت امام حسین(ع) اشک بریز، ائمه معصومین(ع) در این مصیبت محزون بودند.

میرباقری با اشاره به حزن امام حسین(ع) در شهادت حضرت علی اکبر(ع) اظهار کرد: حزن امام حسین(ع) در شهادت فرزندش، یک حزن عادی نبود، یعقوب هم به خاطر از دست دادن یوسف سال‌ها گریه کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت علی اکبر(ع) هم به لحاظ چهره و هم به لحاظ اخلاق، شبیه ترین انسان به رسول اکرم(ص) بود، امام حسین(ع) هر زمانی که به یاد رسول اکرم(ص) می‌افتاد، حضرت علی اکبر(ع) را می‌دید و ایشان قاتل فرزند جوانش حضرت علی اکبر(ع) را نفرین کرد.

ارسال نظرات