خبرهای داغ:
مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعه المصطفی العالمیه مطرح کرد

عزاداری سیدالشهدا (ع) عامل صفای قلوب و بخشش گناهان/عزاداری تبری از دشمنان اهل بیت (ع) است

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعه المصطفی العالمیه گفت: عزاداری برای سیدالشهدا (ع) صفای قلوب، بخشش گناهان و پاک شدن دل‌ها را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۹۲۷۰۳۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
عزاداری سیدالشهدا (ع) عامل صفای قلوب و بخشش گناهان/عزاداری تبری از دشمنان اهل بیت (ع) است

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام حسین عبدالمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تسلیت ایام عزاداری و شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: عزاداری برای حضرت سیدالشهدا (ع) نوعی اظهار مودت و محبت به خاندان رسالت است و خداوند این امر را پاداش رسالت پیامبر اکرم (ص) قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: این نوع عزاداری نوعی تبری از دشمنان اهل بیت (ع) است، زیرا نشان می‌دهیم با دشمنان اهل بیت (ع) و مکتب ایشان مخالف هستیم.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه عزاداری پاسداشت قهرمان مکتب اسلام است گفت: امام حسین (ع) با فداکاری مسیر حرکت تاریخ را تغییر دادند؛ ایشان قهرمان مکتب اسلام هستند و با قیام خود راه رستگاری را به بشریت آموختند.

وی عنوان کرد: عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) احیای مکتب حضرت است و ایشان با قیام خود همه فضائل اخلاقی و انسانی را به پا داشتند بنابراین عزاداری برای این امام بزرگوار تأسی و اقتدا به سیره ایشان در دفاع از دین است.

عبدالمحمدی یادآور شد: در هر بخشی دین خدا به خطر افتد شیعیان وظیفه‌ای دارند و امام خمینی (ره) با الگو گرفتن از حضرت سیدالشهدا (ع) نهضت الهی را آغاز کردند و توانستند در برابر طاغوت پیروز شوند.

وی با بیان اینکه دین به وسیله عزاداری امام حسین (ع) احیا می‌شود گفت: شیعیان در این ایام پرچم عزای سیدالشهدا (ع) را برافراشته می‌کنند و معارف اهل بیت (ع) و قرآن بیان می‌شود بنابراین عزاداری برای سیدالشهدا (ع) به دین حیات می‌بخشد.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به پیوند شیعیان با امام در عزاداری‌ها گفت: عزاداری عشق فراوان شیعیان را به امامشان نشان می‌دهد که از مال، وقت و سرمایه خود هزینه می‌کنند و به صحنه می‌آیند و هر کس از جاده بندگی خدا خارج شده باشد به برکت سیدالشهدا (ع) به مسیر حق باز می‌گردد.

وی یادآور شد: اگر کسی از مسیر امام جدا نشود راه را گم نمی‌کند هر سال پرچم عزای سیدالشهدا (ع) برافراشته می‌شود که به وسیله آن افراد دارای لغزش در زندگی به مسیر حق بازمی‌گردند و حیات معنوی پیدا می‌کنند.

عبدالمحمدی با بیان اینکه عزاداری برای سیدالشهدا (ع) صفای قلوب، بخشش گناهان و پاک شدن دل‌ها را به همراه دارد گفت: یاد اهل بیت (ع) عبادت است، زیرا آن‌ها خود را وقف خدا و مکتب اسلام کردند. عزاداری نوعی حماسه ایجاد می‌کند و افراد به این وسیله ظلم‌ستیزی و ایستادگی در برابر ستمگران را می‌آموزند.

وی خاطرنشان کرد: ستمگران در طول تاریخ مخالف عزاداری امام حسین (ع) بودند، زیرا هر کس در عزاداری سیدالشهدا (ع) شرکت می‌کرد در برابر ستمگران می‌ایستاد این روح شجاعت و قهرمانی در پرتو سیدالشهدا (ع) از برکات عزاداری است.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعه المصطفی العالمیه یادآور شد: عزاداری‌ها باید چنین اهدافی را تأمین کند و متولیان توجه داشته باشند تا عزاداری برای سیدالشهدا (ع) این غیرت را افزایش دهد و پیوند را محکم‌تر و معارف دین را زنده‌تر کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار