آئین تکریم و معارفه امام جمعه شهر پیش قلعه با حضور پاسداران و بسیجیان ، مسئولین اجرایی و مردم شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۷۱۰۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛  آئین تکریم و معارفه امام جمعه شهر پیش قلعه با حضور پاسداران و بسیجیان ، مسئولین اجرایی و مردم شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

در این آیین حجت الاسلام  یعقوبی ، امام جمعه پیشین پیش قلعه حجت الاسلام تکمیلی)، امام جمعه جدید پیش قلعه(حجت الاسلام محزون)، و مدیران دستگاه های اجرایی و انتظامی شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام  یعقوبی امام جمعه بجنورد شناخت هدف زندگی، ایمان به هدف و استقامت در راه هدف را سه ویژگی انسان های بزرگ دانست و با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: بهشت در انتظار کسانی است که این سه ویژگی در آنها نمود دارد.

وی این سه ویژگی را از ویژگی های اصلی نهضت امام حسین (ع) دانست و افزود:  نهضت امام خمینی (ره) نیز بر اساس این سه ویژگی مهم شکل گرفت.

وی در ادامه معرفی اسلام ناب و برقراری نماز جمعه را دو میراث بزرگ امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود:  اکنون حدود نهصد امام جمعه در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

 

یعقوبی نماز جمعه را پایگاه دیانت، سیاست، اتحاد، بصیرت و اقتدار امت اسلام در برابر هجمه های دشمنان اسلام دانست و با اشاره به  آیات قرآن کریم افزود:  نماز جمعه خیر مطلق است و دشمن از نماز جمعه ترس دارد.

امام جمعه بجنورد نماز جمعه را محفلی سیاسی، اجتماعی و معنوی معرفی کرد که باید مردم را با مسائل دینی، سیاسی و مسائل روز آشنا کند.

در پایان ای مراسم از زحمات حجت الاسلام تکمیلی امام جمعه پیشین پیش قلعه تقدیر  شد و حجت الاسلام محزون به عنوان امام جمعه جدید معرفی گردید.

ارسال نظرات