نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بازیگر اصلی فتنه در منطقه، رژیم صهیونیستی غاصب و جنایتکار دانست و گفت: توطئه همه پرسی اقلیم کردستان عراق در جهت خواست اسرائیل جنایتکار و با حمایت‌های مالی آل‌سعود است.
کد خبر: ۸۹۲۷۱۹۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان اراک ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: اگر در هر کاری تقوی ملاک باشد به طور قطع پیروزی حاصل می‌شود در حادثه کربلا گرچه به ظاهر امام حسین(ع) و یارانش به شهادت رسیدند ولی پیروزی واقعی از آن حرکت عاشورا شد.

وی با اشاره به سخن امام حسین(ع) درخصوص اینکه وقتی نیت انسانی حق، و تقوی سریره‌اش باشد به طور قطع پیروز واقعی است، گفت: دیدیم که داعشی‌ها "محسن حججی" را به شهادت رساندند، آنان تصور کردند که پیروز میدان هستند ولی در نظام عالم این شهید چه غوغایی برپا و دل‌های بسیاری را مجذوب خود کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امام حسین(ع) برای حق و تقوا قیام کرد. نظام عالم نظامی بر مدار تقوی و حق است و کسانی که نیتشان حق است و در مدار تقوا حرکت می‌کنند پیروز خواهند بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: کسی که دچار غرور و خود برتربینی است راه به جایی نخواهد برد. فساد نشات گرفته از طاغوت صفتی‌ها، فرعون صفتی‌ها و خود برتر بینی‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه ماه محرم و صفر کلاس تقوی است، گفت: این ایام کلاس تقوا و عشق به محمد و آل محمد(ص) است و ما هر چه خود را به اهل بیت(ع) نزدیک‌تر کنیم به عالم نور و تقوا خود را نزدیک کرده‌ایم.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی گفت: در مراسم عزاداری‌ها، هیئات، مداحی‌ها و سخنرانی‌ها باید موازین شرعی، اخلاق اسلامی از سوی عزاداران رعایت شود. سعی کنیم سنت‌های شرعی و اسلامی حفظ شود و از کارهایی که باعث بدعت و خرافات است و موجب وهن مکتب، مذهب، دین و وهن نظام و جمهوری اسلامی ایران می‌شود پرهیز کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: اسلام و تشیع دین عقلانیت است و در همه کارها اساس بر عقل و اخلاص و معرفت و صفا است. همه سعی کنیم که کارها براساس موازین شرعی و اخلاقی و قرآنی و اسلامی انجام شود. عزاداری‌ها باید به معنای واقعی عزاداری شرعی، اخلاقی و براساس آداب دینی و شرعی باشد.

وی افزود: از کارهایی که باعث سوء استفاده دشمنان و خرافه نشان دادن مذهب می‌شود بپرهیزیم، مکتب امام حسین(ع) عالی‌ترین مکتب‌ها و عالی‌ترین جلوه‌ها است. حضور یکپارچه در مراسمات عزاداری بسیار مهم است در حقیقت با حضور خود قدرت ملی و اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشیم.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ادامه داد: حضور عزادارن حسینی در مراسم‌های تاسوعا و عاشورا به مانند اربعین، پیام قدرت اسلام را به جهان مخابره می‌کند. امیدواریم که امسال هم مراسم عزاداری امام حسین(ع) شور و شعور بیشتری داشته باشد و به واسطه همزمانی این ایام با مراسم تشییع شهید مدافع حرم شهید "حججی" بر میزان عشق به امام حسین(ع)، حضور مردم و عظمت انقلاب و شهادت در راه خدا و آمادگی جوانان غیرتمند برای فداکاری بیافزاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: همه با هم زن و مرد، پیرو جوان با رعایت معیارها و موازین شرعی در مراسمات عزاداری حضور گسترده پیدا کنند. فراموش نکنیم که هدف اصلی نهضت امام حسین(ع) چه بود. شعار و شعور دینی، انقلابی و وفاداری خود را به امام حسین(ع) با اقامه نماز اول وقت به نمایش بگذاریم. مبادا واجبات را رها کرده و دنبال مستحبات باشیم.

وی افزود: اقامه نماز اول وقت و حضور باشکوه در مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) در تمامی ایام به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی نشانه‌ای از قدرت ملی، قدرت حسینی و زیبنی ما برای جهانیان است. ثابت می کنیم که به قرآن و اهل بیت(ع) هر دو با هم تمسک داریم.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم گفت: شهید "حججی" حجت جدیدی بر همه به ویژه جوانان غیرتمند ما شد. این شهید والامقام با مقاومت و شهادت خویش باعث شادمانی ملت ما و شادمانی امام زمان(عج) شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به جایگاه شهدا گفت: شهادت پیوندی با امام حسین(ع) است و شهدا فردای قیامت نزد خدا آبرومند هستند. گرامی میداریم یاد و خاطره شهدا از جمله شهدای دفاع از امنیت و شهدای آتش نشان را که خالصانه به ملت خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به همه پرسی اقلیم کردستان عراق گفت: توطئه‌ای از مدت‌ها قبل در منطقه از سوی دشمنان دنبال می‌شد و سعی کردند در روزهای اخیر آن را اجرایی کنند، این توطئه برخلاف قانون اساسی و برخلاف نظر مجلس ملی عراق، برخلاف دستورات دادستانی و دولت مرکزی است و اقدامی نامشروع است.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ادامه داد: این بدعت بسیار ننگین است که نباید پا بگیرد، از دولت عراق و مراجع عالیقدر و مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که اجازه ندهند این بدعت شوم که خطری برای منطقه و در جهت خواست اسرائیل جنایتکار و با حمایت‌های مالی آل‌سعود است در منطقه پا بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به مشکلات آذراب و هپکو گفت: مشکلات و اعتراضات کارگری که در هفته‌های اخیر شاهد آن بودیم خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده روز گذشته معوقاتشان پرداخت شد.

وی افزود: ما و مسئولان استان نظرمان بر این بود که این دو واحد صنعتی بایستی سرپا بایستند و تبدیل به زمین و اوراق نشوند. گرفتار آینده آونگان نشوند. تلاش‌های فراوانی صورت گرفت و جلسات متعددی با مسئولان کشوری برگزار شد و با همکاری کارکنان حدود 25 میلیارد تومان از خزانه دولت به حساب کارگران واریز شد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی تصریح کرد: از دوشنبه هم کارگران با جدیت باید وارد میدان کار و تلاش شوند، رفتارهای اخیر صورت گرفته در شأن مردم اراک نبود اگرچه ضعف‌هایی وجود دارد ولی همه باید در کار و تولید نقش داشته باشیم و اگر می‌خواهیم چرخ این واحدها بچرخد احتیاج به کار و تلاش مضاعف داریم. و تنها این نباشد که توقعات را دامن بزنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به کشتار مردم مظلوم میانمار هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم ملت مظلوم یمن و میانمار هر چه زودتر از دست آل‌سعود و افراطیون دولت میانمار نجات پیدا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات