اعلام خودمختاری کردستان عراق فاجعه‌ای جدید در جهان اسلام

امام جمعه موقت یاسوج گفت: فاجعه‌ای جدید در جهان اسلام با اعلام خودمختاری کردستان عراق در حال شکل‌گیری است.
کد خبر: ۸۹۲۷۱۹۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
نماز جمعه این هفته شهر یاسوج در محل مصلای امام خمینی این شهر به امامت حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر برگزار شد.

حسینی‌صدر در خطبه‌های امروز با تسلیت ایام محرم و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورا حسینی اظهار کرد: این روز‌ها درس‌های مهمی در تاریخ به ما داده است.

وی در ادامه با اشاره به وظایفی که مداحان و سخنرانان در برنامه‌های محرم دارند تصریح کرد: همچنین باید نذورات تا آن جا که ممکن است بین محرومان و در مناطق محروم توزیع شوند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به موضوع خودمختاری کردستان عراق اشاره کرد و گفت: این یک فاجعه جدید در جهان اسلام است.

حسینی‌صدر همچنین به کشتار و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار اشاره کرد و گفت: جنایتی بدتر از جنایات اسرائیل در فلسطین توسط بوداییان در میانمار در حال انجام است.

وی در همین خصوص با بیان این که از کشور‌های اسلامی انتظار کمک و یاری می‌رود افزود: هیچ انتظاری نباید از مجامع بین‌المللی در این خصوص داشته باشیم.

وی کار داعش را در سوریه و عراق در حال یکسره شدن ذکر کرد و گفت: بدترین جنایات بشری در این دو کشور توسط داعش وابسته به استکبار جهانی شکل گرفت.

حسینی‌صدر از داعش به عنوان تفکری یاد کرد که به فکر بد جلوه دادن چهره اسلام است و گفت: ترامپ به جای این که چنین تفکراتی را محکوم کند ایران را متهم می‌کند در حالی که ایران قربانی اول اقدامات تروریستی بوده است.
ارسال نظرات