خبرهای داغ:
در یادواره شهدای روستای قلعه جبق بزرگ گمیشان :

امام خمینی نظام جمهوری اسلامی را بر پایه قرآن و سنت نبوی بر پا کرد

راوی 8 سال دفاع مقدس گفت: امام خمینی(ره) نظام جمهوری اسلامی را بر پایه قرآن و سنت نبوی بر پا کرد، در 13 آبان 58 امام گفتند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و در روز 5 آذر 58 دستور تشکیل ارتش 20 میلیونی را دادند.
کد خبر: ۸۹۲۷۲۱۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان، سرهنگ قلی پور از راویان هشت سال دفاع مقدس در یادواره شهدا که در روستای قلعه جیق بزرگ گمیشان به یاد شهید دردی کمی برگزار شد، اظهار کرد: این سرزمین خاک بسیار مقدسی دارد و باعث برکات متعددی برای کشور خواهد بود ، انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید ، 17 روز بعد از انقلاب دشمنان نتوانسته اند انقلاب ما را تحمل کنند و هزاران توطئه برعلیه ما  برنامه ریزی کردند .

وی در ادامه افزود: در استان گلستان در گنبد با کمونیست ها درگیر بودیم و به لطف عنایت صبر آگاهی مردم منطقه در همان روزهای اول این  توطئه ها خاموش شد، همچنین در کردستان روزگاری جلوی عروس کوموله و دموکرات سر پاسدار را بریدن و به عنوان گوسفند قربانی کردند ،طلبه ها و بسیجی ها را زنده زنده در خاک و بتون می گذاشتند و به شهادت می رساندند و در آذربایجان غربی جریانی به عنوان خلق مسلمانان راه انداختند و تعدادی مردم بی گناه را به شهادت رساندند و در خوزستان خلق عرب را تجهیز کردند و در جنگل های شمال و گیلان گروه های ضد انقلاب را مستقر کردند که حتی به زن بچه مردم هم رحم نمی کردند.

سرهنگ قلی پور در ادامه اشاره کرد: امام خمینی(ره) نظام جمهوری اسلامی را بر پایه قرآن و سنت نبوی بر پا کرد، در 13 آبان 58 امام گفتند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند  و در  روز 5 آذر 58 دستور تشکیل ارتش 20 میلیونی را دادند و اینکه ماه 20 میلیون جوان داریم و باید 20 میلیون تفنگ دار داشته باشیم و آموزش نظامی بر مرد و زن واجب است  و دفاع از جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است  و در جای دیگر فرمودند دفاع از جمهوری اسلامی از نماز واجب تر است و امام زمان هم خود را فدای جمهوری اسلامی می کند این جمهوری اسلامی هدیه الهی است.

راوی 8 سال دفاع مقدس در ادامه تصریح کرد:  11 استان و 500 شهر  ما در جنگ آسیب جدی  دید ، 4000 روستا ویران شد ، تهران 96 بار مورد حمله هوایی و موشکی قرار گرفت ، در شهر کرمانشاه ما فقط در یک روز 800 شهید  تقدیم انقلاب دادیم  در گیلان غرب 1250 نفر در خیابان به شهادت رسیدند همه این ها حاصل تجاوز دشمن از هوا ، زمین  و دریا به کشور مقدس ماست . وی در ادامه افزود ما از 19کشور اسیر گرفتیم  و 84 کشور صدام را برای حمله به ایران کمک کردند  و ما در مقابل همه دنیا ایستادگی کردیم و 70 درصد از رزمنده های ما را دانش آموزان تشکیل داده بودند نوجوانان ما با گریه خود را به جبهه ها می رساندند وعاشق شهادت بودند . ما در این دفاع مقدس نزدیک به 4000 معلم  ، حدود 4000 روحانی و طلبه  و بیش از 4000 بازاری  و کسبه به شهادت رسیدند  و این نشان دهنده این است که همه اقشار مردم در این دفاع مقدس حضور داشتند و این خود یک افتخار بزرک برای میهن ماست.

شایان ذکر است در این یادواره مداح اهل بیت  حاج آقا لاذقی در عزاداری امام حسین(ع)  به نوحه سرایی پرداخت و یکی از بسیجیان روستا به بیان خاطرات شهید دردی کمی پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار