امام جمعه الشتر با اشاره به همه پرسی کردستان عراق گفت: استکبار وقتی از داعش نا امید شد، در تلاش برای ایجاد فتنه جدید در منطقه است.
کد خبر: ۸۹۲۷۲۵۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰




به گزارش خبرگزار یبسیج از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته الشتر با اشاره به لزوم توجه به معارف دینی و اعتقادی بخصوص شناخت ابعاد واقعه عاشورا، اظهار داشت: درس‌های قیام عاشورا برای عاشقان امام حسین (ع) و نسل جدید باید تبیین و تشریح گردد چرا که شناخت ابعاد واقعه عاشورا مهمترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمن است.

وی با اشاره به علل و عوامل قیام عاشورا، افزود: آنچه موجب شد تا جامعه عصر امام حسین (ع) در مقابل آن امام بزرگوار بایستند و فرزند رسول گرامی اسلام (ص) را با آگاهی به شهادت برسانند، خوردن لقمه حرام و توجه به مطامع دنیوی بود.

خطیب جمعه الشتر ادامه داد: در آن دوران که فاصله زمانی زیادی از رحلت پیامبر اکرم (ص) نداشت، مردم با غفلت از دین به دنیا روی آورده بودند و دین فقط لقلقه زبان‌ها بود و از هیچ تلاشی برای جمع آوری زرق و برق دنیا کوتاهی نکردند تا جایی که در راه اهداف پست و مادی خود، مقابل چشم همگان فرزند پیامبر گرامی اسلام را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه قیام عاشورا موجب رسوایی کفار و منافقین شد، گفت: این حرکت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) موجب شد تا نقاب از چهره منافقان دنیاطلب برداشته شود و دین مبین اسلام و صراط مستقیم حق پابرجا بماند.

امام جمعه الشتر در ادامه با اشاره به همه پرسی جدایی کردستان عراق، این موضوع را فتنه جدید استکبار در منطه خواند و تصریح کرد: امروز که به فضل الهی ریشه داعش در منطقه نابود شده است، اما استکبار و در راس آن، رژیم منحوس صهیونیستی با به جریان انداختن و حمایت از جدایی کردستان عراق، در صدد ایجاد فتنه جدید در منطقه است.

وی اظهار داشت: آتش فتنه‌ها در منطقه وقتی خاموش خواهد شد که رژیم صهیونیستی نابود شود چرا که تا این غده سرطانی وجود دارد، فتنه‌ها ادامه دارد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران به دقت اوضاع منطقه و نقشه شوم دشمنان را رصد میکند و لازم است تا کشور‌های دیگر همچون عراق و ترکیه نیز در این امر نهایت مراقبت را داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات