امام جمعه اردکان:

افتخار شهید حججی این است که تربیت شده مسجد و مجلس امام حسین (ع) است

امام جمعه اردکان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی گفت: افتخار شهید حججی این است که تربیت شده مسجد و مجلس امام حسین (علیه السلام) است.
کد خبر: ۸۹۲۷۲۶۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمنتسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: راه امام حسین (علیه السلام) راه عزت و سرافرازی است و ما باید در این راه قدم برداریم.
وی اظهار داشت: به لطف خداوند مجالس عزاداری از لحاظ کمیت بسیار خوب است و باید تلاش کنیم که مجالس عزای امام حسین (علیه السلام) از نظر کیفیت هم بهتر شود قطعا اگر اینگونه بشود آن حضرت نیز راضی‌تر خواهد بود. هرجا مجلس عزاداری اهلبیت برگزار شود ارزشمند است، اما گاهی اوقات انسان غصه می‌خورد که برای مراسمی این همه وقت، مال و هزینه صرف می‌شود، اما آنچه باید از آن استفاده شود نتیجه نمی‌دهد.
امام جمعه اردکان افزود: مجلس عزای امام حسین (علیه السلام) طلاست و حیف است که فقط برای رونق، تجمع و وقت گذرانی باشد مجالس حسینی باید کاهلان به نماز را ترغیب کند و تارک الصلاه را نمازخوان کند و آمار طلاق را در جامعه کاهش دهد. باید بداخلاقی را از بین ببرد و مکارم اخلاق را در جامعه ترویج کند. در این مجالس باید مردم با دین و احکام آشنا بشوند و شبهات ذهن جوانان در این مجالس برطرف شود و به مردم معنویت تزریق شود.
وی گفت: مجالس اهلبیت باید درد‌های معنوی، روحی و حتی جسمی مردم را شفا بدهد و مجلس امام حسین (علیه السلام) باید دارالشفاء باشد. باید جلسات عزاداری که موجب گسترش معنویت در مردم بشود را تقویت کنیم و مردم با درس‌های جاودانه عاشورا بیشتر آشنا بشوند تا آثار و برکات آن به ما برسد.
حجت الاسلام شاکر در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی و تجلیل از مقام این شهید عزیز گفت: شهید حججی به امام حسین (علیه السلام) اقتدا کرد و در جهان عزیز شد. یک سیاستمدار نمی‌تواند در مدت پنجاه روز به این عزت دست یابد حتی اگر پول‌های زیادی در این راه خرج کند، زیرا وقتی خداوند بخواهد کسی را عزیز می‌کند. افتخار شهید حججی این است که تربیت شده مسجد و مجلس امام حسین (علیه السلام) است این مجالس شهید حججی ساز است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همه پرسی در کردستان عراق گفت: تجزیه عراق، سیاست اسرائیل است که در ادامه آن تجزیه ایران و سایر کشور‌های منطقه را در پی خواهد داشت. تمام کشور‌های همسایه عراق، سازمان ملل، شورای امنیت، دولت و ملت عراق این همه پرسی را محکوم کردند و معتقدند که این طرح نقشه اسرائیل است ما هم این اقدام را محکوم می‌کنیم و باید در این زمینه هوشیار باشیم.
امام جمعه اردکان گفت: عده قلیلی می‌خواهند این طرح را هم در کردستان ایراناجرا کنند مردم ما باید بیدار باشند و بدانند هرجا عاملی باعث تفرقه می‌شود از جانب دشمن است.
وی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: امنیت جامعه مدیون خدمات خیلی از این نیرو‌ها است که گاهی به چشم هم نمی‌آیند که انصافا برای تأمین امنیت کشور زحمات زیادی می‌کشند. البته گاهی نا امنی‌هایی وجود دارد و مردم هم نسبت به سرقت‌ها و بعضی از مسائل معترض هستند که نگرانی مردم به جا است، اما باید حرف نیرو‌های عزیز انتظامی را هم شنید و امکانات آن‌ها را در نظر گرفت. تلاش‌های شبانه روزی آن‌ها را ندیده نگرفت که دور از انصاف است.
حجت الاسلام شاکر اظهار داشت: جمعیت اردکان حدود ۱۰۰ هزار نفر می‌باشد، اما در این چند ساله ذره‌ای به نیروی انتظامی افزوده نشده استدرجه اش بالا نرفته و امکاناتش محدود استحمایت‌های دولت و نظام آنچنان نیستکه ما توقعاتمان را بالا ببریم. مردم باید همکاری کنند و به هشدار‌های نیروی انتظامی توجه کنند و نباید خدمات این نیرو زیر سؤال برده شود.
وی گفت: امنیت مردم فقط امنیت ظاهری مسکن و ماشین نیست بلکه امنیت مذهبی و اعتقادی هم مهم است مردم گاهی احساس نا امنی دینی می‌کنند و می‌گویند اگر جوان ما از منزل بیرون برود کسی به او چاقو نمی‌زند، اما در این کوچه و خیابان با صحنه‌هایی روبرو می‌شود که برای سرنوشت فرزندمان نگران می‌شویم.
خطیب جمعه اردکان افزود: کسانی با هر نوع فرهنگی و با هر نوع لباسی بیرون می‌آیند و جوانان را تحریک می‌کنند که این هم نا امنی محسوب می‌شود و باید در این موضوع هم حساسیت به خرج داده شود و اینگونه نا امنی‌ها نیز کم کم از جامعه جمع شود. همانطور که وقتی راننده‌ای از چراغ قرمز عبور می‌کند و باید جریمه بشود اگر خانمی از قوانین شرع به گونه‌ای عبور می‌کند که همه برآشفته می‌شوند او هم باید جریمه بشود و تذکر داده شود که کدام منطق، قانون اساسی و قانون دین با این وضعیت جور در می‌آید.
وی گفت: زحمات نیرو‌های نظامی و انتظامی باعث می‌شود که امنیت داخلی، خارجی، مذهبی، دینی، اعتقادی و امنیت ظاهری ما ارتقا پیدا کند تا رضایت مردم نیز از خدمات مسئولین افزایش یابد.
ارسال نظرات