مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان يزد با اشاره گذشت 30 سال از جنگ تحميلي، اظهار كرد: 130 رزمنده استان يزد با گذشت اين مدت هنوز مفقودالجسد و خانواده‌هايشان همچنان چشم‌انتظار آنان هستند.
کد خبر: ۸۹۲۷۲۸۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، «احمد ابراهیمی» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان، گفت: در طول این دوران ۵۰ هزار رزمنده از استان یزد در جبهه‌های جنگ حضور یافتند که از این تعداد سه هزار و ۸۵۰ نفر در راه اسلام و دفاع از وطن به مقام والای شهادت رسیدند.

وی اظهار کرد: با وجود گذشت ۳۰ سال از این دوران هنوز ۱۳۰ شهید استان مفقودالجسد هستند به عبارتی شهادتشان تایید شده ولی هنوز پیکر مطهرشان پیدا نشده است.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت‌های کمیته جست‌و‌جوی مفقودین برای تجسس و شناسایی پیکر شهدای مفقودالجسد و گمنام، یاداور شد: در این سال‌های اخیر پیکر دو شهید گمنام استان یعنی شهیدان «محمد حسین مختاری» و «احمد دهقانی» کشف و در استان تشییع و به خاک سپرده شد.

وی جوان‌ترین شهید استان را «محمدحسین ذوالفقاری» ۱۲ ساله نام برد که حماسه بزرگ شهید فهمیده دیگری را تداعی می‌کند.

به گفته‌ی وی، مسن‌ترین شهید استان را نیز شهید «علی‌اکبر حرئه‌ای» با سن ۷۲ سال خواند که به اصلاح از ایشان به عنوان پدر شهدای استان یزد یاد می‌شود.

ابراهیمی در ادامه اظهار کرد: هفت خانواده استان با دادن سه فرزند خود، ۱۲۴ خانواده با هدای دو فرزندشان و ۱۲۷ خانواده نیز به دادن تک پسر خانه‌ی خود به کشور، دین خود را به کشورمان ادا کرده‌اند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پایان نیز یاداور شد: استان یزد در دوران دفاع مقدس قریب ۱۰ هزار جانباز و ۷۵۲ آزاده تقدیم انقلاب کرده است.
ارسال نظرات