خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید حججی نمونه یک انسان عزتمند و آبرومند در نزد خداوند است و حضور مقام معظم رهبری بر پیکر این شهید بزرگوار نشان از بزرگواری این شهید داشته و جا داشت از اعضای دولت و نمایندگان مجلس نیز در این مراسم شرکت می‌کردند.
کد خبر: ۸۹۲۷۳۲۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹

شهید حججی نمونه یک انسان عزتمند و آبرومند در نزد خداوند است

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رحیم توکل ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به بررسی حالات انسان پس از مرگ و روز قیامت پرداخت و اظهار داشت: انسان باید برای دوعالم پس از مرگ یعنی دوزخ و آخرت آمادگی لازم را کسب کند.

وی جواز ورود به بهشت را پاسخگویی بر روی پل صراط دانست و افزود: صبوری در برابر جلوه‌های دنیا و عامل عزتمندی در دنیا و آخرت بوده و چنین شخصی در بهشت با استقبال فرشتگان روبه‌رو خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری امانت‌داری، نماز و حق‌الناس را سه سؤال بر روی پل صراط معرفی و تصریح کرد: پاسخگویی به این سه سؤال جواز عبور از پل صراط خواهد بود و چنانچه کسی حق‌الناس به گردن داشته باشد به‌هیچ‌عنوان جواز عبور نخواهد گرفت.

وی با تأکید بر حفظ امانت و تهی‌دستی انسان نزد خداوند خاطرنشان کرد: کسی که نزد خداوند دارای مراتب بوده و آبرو دارد دعایش مستجاب شده و برای رسیدن به این آبرو و عزت باید هر آنچه غیر از خداوند است را از قلب خود بیرون کند تا موعظه‌ها و هدایت امامان(ع) در قلبش جای گیرد.

توکل با اشاره به سرنوشت عموهای پیامبر(ص) ادامه داد: تنها سخنان پیامبر(ص) بر حمزه تأثیر داشت و این نشانه خالی بودن قلب حضرت حمزه از غیر خدا بوده است و چنانچه غیر خداوند وارد قلب مؤمن شود نوعی خیانت‌درامانت خداوند خواهد بود.

وی سپاهیان مقام امام حسین(ع) را فاقد نور وامانت الهی دانست و گفت:امام حسین (ع) پس شهادت یاران خود در میدان به معرفی خود ویارانش پرداخت و از سپاهیان دشمن خواست تا از راه خود برگردند اما آن‌ها امام(ع) سنگ‌باران کردند، زیرا قلب‌های آن‌ها از امانت الهی خالی بود و سخنان امام(ع)بر آن‌ها تأثیری نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر پیروی از مقام معظم رهبری افزود: باید به سخنان رهبر عمل کنیم تا بتوانیم امانت‌دار نعمت‌های الهی باشیم و باتقوا و حفظ ایمان مانع بسته شدن قلب خود نسبت به سخنان امامان(ع) شویم.

وی شهید حججی را نمونه‌ای از انسان‌های آزاده در نزد خداوند معرفی کرد و گفت: حضور مقام معظم رهبری بر پیکر این شهید بزرگوار نشان از بزرگواری این شهید داشته و جا داشت از اعضای دولت و نمایندگان مجلس نیز در این مراسم شرکت می‌کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها