خبرگزاری بسیج: خواننده جوان کشورمان مشکل امروز خانواده بزرگ موسیقی ایران را اجرای برنامه های کنسرت در دست یک عده ای خاص دانسته که اجازه شکوفایی به بقیه را نمی دهند و این امر باعث شده سرمایه گذاران و تهیه کنندگان جرات حمایت از جوانان را نداشته باشند .
کد خبر: ۸۹۲۷۳۲۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

 

محمد زیاران نویسنده ،شاعر، ترانه سرا و خواننده جوان در یک خانواده پر جمعیت به دنیا آمده که به دلیل وجود طبع شعر و شاعری پدر و خواهر ، او هم وارد عرصه هنر   موسیقی شده است.

 از سال های گذشته که  با دوستان خوبی در موزیک آشنا شدم  با  تشویق باعث پیشرفت  من شدند . سال ۹۰ اولین قطعه موسیقی خودم رو برای مولا علی (ع)به اسم؛ علی وارد بازار کردم که بهترین اتفاقات زندگی به برکت این آهنگ و خود مولا برای من رقم خورد .

 با انتخاب سبک پاپ فعالیتها شروع شد چندین قطعه موسیقی طی این چند سال وارد بازار کردم بخصوص در زمینه موسیقی ارزشی و انقلابی تعداد زیادی اهنگ ساخته و وارد بازار شد که از رسانه ملی پخش شده است .

هدف از انتخاب موسیقی ارزشی و انقلابی چی بوده ؟

 بنظرم تو دنیای موسیقی خیلی کمتر به این ژانر پرداخته شده منم حس کردم درین فضا بهتر میتونم فعال باشم . بخاطر همین چندین قطعه برای شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم و پاسداران وطن ساختم که امیدوارم مورد قبول خود شهدا و خانواده های شهدا قرار بگیره .

 در مورد فعالیت های جدید ؟

در حال حاظر در تدارک اماده سازی یک بند متحد و حرفه ای هستم تا بتونم قطعاتی که قبلا اماده شده رو بصورت اجراهای زنده در قالب کنسرت ارائه بدم. چند آهنگ عاشقانه در حال آماده سازی است که بزودی پخش سراسری خواهد شد فکر می کنم برای بعد ایام محرم و صفر بتوانم کارها را پخش کنم.

 تغییر سبک و ژانر دارید ؟

همه هنرمندان در هر سبکی یه تعداد طرفدار دارند که تمامی کارهای هنریشان را دنبال میکنند . منم مثل همه هنرمندان سعی کردم ژانری رو انتخاب کنم که مردم دوست داشته باشند هم فضای موسیقی انقلابی و هم فضای موسیقی عاشقانه رو تجربه کردم ولی همیشه سعی داشتم و دارم که با شعور مردم و مخطبانم بازی نکنم . اهنگ و ترانه ای  رو انتخاب کردم که بتونم به شنونده حس خوبی بده .

مثل اولین قطعه موسیقی حرفه ای خودم (اهنگ علی بود ) که بعد از گذشت ۵ سال هنوز مورد استقبال مردم قرار دارد.

درباره گروه بگو ؟

یه سوپرایز خوب دارم ! بعد از گذشت چندین سال بالاخره تونستم با یک عده نوازنده خوب از داخل خود شهرستان شهریار و استان البرز اشنا بشم که هم شعور و ۴هم موزیک دارند وهم معرفت و شخصیت کار گروهی مطمن باشید از این گروه در اینده بیشتر خواهید شنید . گروهی که با سبک و اجرای متفاوت حتما به موفقیت خواهد رسید.

سرپرستی گروه رو خودم به عهده گرفتم و الباقی کارها رو مثل اهنگ سازی و تنظیم رو همه اعضای گروه باهم به صورت تیمی انجام میدن .

اسم گروه ؟

هنوز بابت اسم گروه و بند تصمیم نگرفتم ولی با کمک موسسه یاران تمامی کارها پیش میره .

درباره مشکلات ؟

در دنیای موسیقی به علت وجود تنوع در موزیک وخوانندگی همیشه مشکلاتی هست . یک خواننده باید سعی کنه که اول مردم جامعه شناس خوبی باشه تا بتونه نسبت به سلایق مردم عمل کنه . باید با احترام گذاشتن به جامعه از ترانه هایی استفاده کرد که طول عمر زیادی داشته باشه و از نظر ادبی درست و قوی باشه . بخاطر همین هستش که مشکلات در دنیای موسیقی زیاد شده .

موسیقی امروز ما کاملا به بی راهه رفته و اصلی ترین موضوع این اتفاق عدم تجربه و احساس و مطالعه جامعه است.

مشکل بعدی که بنظرم اکثر هنرمندان بخصوص خوانندگان با اون مواجه هستند مسئله اجراهای زنده است . در خانواده بزرگ موسیقی امروز ایران کل برنامه های کنسرت ها در دست یک عده خاص قرار دارد که اجازه شکوفایی به بقیه رو نمیدن و همین امر باعث شده که سرمایه گذاران و تهیه کنندگان جرات حمایت از جوانان رو نداشته باشند . همین بحث باعث شده که موسیقی پیشرفت نکنه و اکثر موزیک های الان کلا بصورت بی احساس و یکنواخت باشه .

بنظرم اگر کمپانی ها این موضوع که هر خواننده طول عمر هنری داره رو در نظر بگیرن میشه بهتر در جامعه شاهد شکوفایی موسیقی های خوب بود. من از نسل دهه ۶۰ هستم

هنرمندان بزرگی مثل زنده یاد ناصر عبدللهی، علی رضا عصار،فرمان فتحعلیان  و ......بزرگانی بودند که در کنار اهنگسازان بزرگی مثل زنده یاد بابک بیات و .... باعث خلق قطعاتی شدند که هنوز که هنوز است بعد از گدشت ۲ دهه وقتی گوش می دهید اذت می برید.

مشکلات موسیقی امروز جامعه ما زیاد است .وجود ترانه های بی محتوا و تکراری وجود تقلید صدا و تیپ سازی  خوانندگان  و ...

امیدوارم که خود من و گروهم بتونیم دراین عرصه فعالیت مثبتی داشته باشیم و راه بزرگان موسیقی کشور رو بریم نه موسیقی آبکی

 

حرف آخر ؟

برای من و امثال من که در دنیای موسیقی و هنر فعالیت می کنیم تنها یک چیز باعث میشه تا این راه ادامه پیدا کنه . اونم حمایت مسولین و مردم و کمپانی های موسیقی هست . بدونید که تا زمانی که انحصاری به موضوع نگاه کنیم همین وضع موسیقی آبکی تو جامعه میمونه (البته بی احترامی به هیچکس نمیکنم هنوز هنرندان بزرگی هستند.)

ارسال نظرات