خبرهای داغ:
مسئول بسیج هنرمندان شاهرود خبر داد:
اعتماد گفت: نمایش آیینی "رعد وداع" نهم مهر ماه همراه با هیئت عزاداری مهدیه بزرگ شاهرود در چهار راه مدرسه قلعه این شهر اجرا می شود.
کد خبر: ۸۹۲۷۴۲۰
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
مدیر ارتباطات سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به اجرای نمایش آیینی "رعد وداع" اظهار کرد: این نمایش به همت هیئت آیینی، مذهبی عرفان، بسیج هنرمندان شاهرود، گروه فرهنگی تسنیم و گروه آوای خورشید (ناشنوایان) برگزار می‌شود.
عباس اعتماد افزود: این نمایش همزمان با فرارسیدن روز عاشورا و حرکت دسته زنجیرزنی مهدیه بزرگ شاهرود طی سنتی چندین ساله نمایشی آیینی در چهار راه مدرسه قلعه شاهرود با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود که امسال نمایش "رعد وداع" با شکلی متفاوت‌تر برگزار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در این برنامه از شیوه‌های نوین نمایشی استفاده شده و تلفیقی از نماهنگ، نریشن و مداحی است و سبک نسبتاً جدیدی در این عرصه به شمار می‌آید، همه ساله مورد استقبال پرشور مردم عزادار قرار می‌گیرد.
اعتماد تصریح کرد: در این نمایش که بیش از ۵۰ نفر از بازیگران و عوامل نقش دارند، چندین وداع در وقایع عاشورا، رشادت‌های حضرت عباس، اسرای کربلا، رسالت حضرت زینب (س) و ظلم‌هایی که بر اهل بیت (ع) روا شد به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه طراحی صحنه و دکور این نمایش بر عهده محسن کلانتری از هنرمندان شاهرودی است ادامه داد: این نمایش حاصل تلاش چندین ماهه هنرمندان هیئت مذهبی عرفان با مدیریت محمود ملکی، گروه فرهنگی تسنیم با مدیریت خانم صادقی، گروه آوای خورشید (ناشنوایان خانم فردوسی و آقایان کلانتری و نادعلی) و بسیج هنرمندان و دفتر تعزیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود و گروه دمام نوازان نوای ماتم می‌باشد.
مسئول بسیج هنرمندان شاهرود عنوان کرد: این چند گروه تاکون برنامه‌های مختلف نمایشی را در سطح شهرستان اجرا نموده اند و نمایش "رعد وداع" در چند شهرستان کشور به ویژه در روز سیزدهم محرم در شهر تهران به اجرا درخواهد آمد.
وی با اشاره به زمان و مکان اجرا این نمایش در شاهرود تاکید کرد: این نمایش روز عاشورا نهم مهرماه ساعت ۱۶ در مکان چهار راه مدرسه قلعه شاهرود اجرا خواهدشد و عموم عزاداران حسینی دعوت می‌شود در این برنامه شرکت نمایند و در تعظیم شعائر دینی هنرمندان متعهد و انقلابی را حمایت و یاری کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها