عاشورا ،اتفاق محلی ومنطقه ای نیست ، واقعه ی جهانی است باشخصیت های جهانی . واقعه ای که جهان دیروز، امروز ، وجهان آینده را مورد خطاب قرار می دهد واین روند چنان ادامه دارد تا اینکه که موعود بشر خود را با شناسنامه عاشورا معرفی کند" الا یا اهل العالم ان جدی الحسین قتلوه عطشانا" این یعنی تاقبل ظهور، باید جهان با حسین آشنا شود و بخشی از این عزاداری ها برای همین شناساندن است
کد خبر: ۸۹۲۷۴۲۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان برای شناخت جهان از واقعه کربلا باید از سازکار موجود واتفاقات عصر استفاده کرد یعنی همان شیوه امام سجاد علیه السلام در معرفی عاشورا و شخصیت‌های کربلا.
شخصیت‌های کربلا گمشده الگوی فطرت جهان بشریت است مثلا صلیب سرخ جهانی (معادل هلال احمر ما)، نهادی بین المللی است که تمام افتخارش امدادرسانی در حوادث است. واقعا چه الگویی برای این نهاد بالاتراست از شخصیتی که لبهایش از تشنگی ترک برداشته است ومی خواهد سقای کودکان لب تشنه باشد. از میان نیزه و شمشیر‌ها خود را به آب می‌رساند و تا زانو در آب قرار می‌گیرد، ولی تشنگی کودکان رابر عطش خود ترجیح می‌دهد.
دو دستش قطع می‌شود و باز می‌خواهد امدادرسانی و آب رسانی به کودکان تشنه کند مشک را به دندان می‌گیرد، ولی لب به آب نمی‌زند تا اینکه لشکری بر او حمله ور می‌شود و نمی‌گذارد آب به طفلان برساند.
کدام امدادرسان چنین الگوی واقعی در جهان می‌شناسد.

کربلا را باید جهانی معرفی کرد، و در این راه باید از همه ابزار‌ها بهره جست
آنکه مسیحی ست، آنکه رنگین پوست وسیاه پوست است، آنکه اهل سنت است و... در جمع یاران حسین در کربلا دیده می‌شود و این همان حلقه وصل و وحدت هفتاد دو ملت در کربلاست.
حقیقت آن است که راه رسیدن به موعود بشریت و دیدن مدینه فاضله انسان‌ها از کربلا می‌گذرد
یادداشت_روز؛ احمدملاشاهی
ارسال نظرات