خبرهای داغ:
با حضور عاشقان اهل بیت‌(ع) برگزار شد؛
با حضور عاشقان اهل بیت(ع)، آیین باشکوه عزای تاسوعای حسینی در سراسر استان کرمانشاه برگزار شد و طنین نوای «بی علمدارم برا» در آسمان شهر پیچید.
کد خبر: ۸۹۲۷۴۳۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مراسم باشکوه تاسوعای حسینی در استان کرمانشاه نیز چون دیگر نقاط ایران برگزار شد و شیفتگان و عاشقان اهل بیت(ع) به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و یارانش باوفایشان پرداختند.

 

کرمانشاهیان نیز امروز شنبه و در نهمین روز از ماه محرم با حضور پر شور خود در قالب دسته جات و هیئات عزاداری به برگزاری مراسم عزای تاسوعای حسینی پرداختند.

 

پیر و جوان، نونهال و بزرگسال همه یکرنگ و سیاه پوش در عزای حضرت ابوالفضل عباس(ع) سیاه پوش شده و گل بر سر و صورت خود زده اند تا گوشه ای از حزن و اندوه امام حسین (ع) در عزای برادر علمدارش را درک کنند.

 

مردم، سینه زنان و زنجیر زنان کرمانشاهی در عزای علمدار کربلا یک نوا و یک صدا بانگ و ندای «بی علمدارم برا» سر دادند.

 

جای جای کرمانشاه  از شهر و روستا تا دورترین نقاط امروز محل حضور عاشقان اباعبدالله(ع)  و دسته‌جات عزاداری در خیابان‌ها و مسیرهای مختلف بود تا در ماتم شهادت سقای دشت کربلا به سوگ نشینند.

 

شور و شعور حسینی امروز در میان شهر شهیدپرور کرمانشاه موج می‌زد و بقاع متبرکه نیز میزبان عزاداران فرزند رسول خدا(ص) بود و شیفتگان علمدار کربلا در عزای شهادت عباس بن علی(ع) به سر و سینه زدند.

 

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخت و توزیع حلیم و آش نذری و شربت حال و هوای خاصی به مراسم عزاداری تاسوعای حسینی داد و تجمع عزاداران باشکوه هر چه تمام‌تر در شهر کرمانشاه برگزار شد.

 

خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان، روحانیون، نظامیان و دیگر اقشار مختلف در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی حضوری باشکوه داشتند.

 

برخی از هیأت های زنجیز زنی و سینه زنی با حرکت به سمت گلزار شهدای کرمانشاه، روزی را که متعلق به حضرت ابالفضل العباس (ع)، اسوه ادب و اخلاق است را با شهدای هشت سال دفاع مقدس به سوگ می نشینند.

 

 

ارسال نظرات