آیت الله اعرافی در دهمین همایش جبهه فرهنگی میبد:

روحیه عبادی پدرم عجیب بود/رهبر انقلاب در اکثر جلسات مشترک از ایشان یاد می کنند

در دهمین همایش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان میبد توسط آیت الله اعرافی از کارگردان مستند «از تبار ابراهیم» در سینما نگار میبد تجلیل شد.
کد خبر: ۸۹۲۷۵۴۱
|
۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، در این همایش که با رونمایی از مستند "از تبار ابراهیم" ساخته حجت الاسلام علی پور طالبی، همراه بود، آیت الله علیرضا اعرافی در مورد ویژگی‌های شاخص پدرش مطالبی بیان نمود.
آیت الله اعرافی در ابتدا ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام پورطالبی، کارگردان مستند "از تبار ابراهیم" برای اولین بار پس از رحلت امام جمعه فقید میبد، درباره ویژگی‌ها و اوصاف ایشان سخنان جالب توجهی مطرح نمود.
وی با اشاره به زهد پدرش بیان داشت: جمع بین دارایی و زهد از مهمترین خصوصیت ایشان بود یعنی با اینکه شرایط مالی خوبی داشت، اما وابستگی به این مال نداشت و در حد کم از آن استفاده می‌کرد و فقر و زهد را انتخاب کرده بود.
آیت الله اعرافی افزود: زهد خالصانه ایشان هیچگاه به ریا دچار نشد و ریاکارانه نبود، بلکه از سر اخلاص نیز این مسیر را انتخاب کرده بود، چیزی که امروزه ما و مسئولین به آن نیاز داریم.
امام جمعه میبد در مورد روح عبادی مرحوم آیت الله محمدابراهیم اعرافی اظهار داشت: از جمله مسائلی که اینجا کمتر منعکس شد، روح عبادی ایشان بود، روح عبادی ایشان و انسی که با دعا‌ها و زیارات داشت عجیب بود. به عنوان مثال هر وقت به مشهد می‌رفتیم، شب تا صبح را در حرم به سر می‌برد، در قنوت نماز، برخی از دعا‌های بزرگ را می‌خواند، حتی والده ما می‌گفت: من چهل سالی که با ایشان زندگی کرده ام، نماز شبش ترک نشد.
مدیرحوزه‌های علمیه کشور در ادامه با اشاره به سختی‌های زندگی در دوران کودکی بیان کرد: ما با اینکه زندگی داخلی سختی داشتیم و در عین دارایی کم خرج می‌کردیم، ولی همه ما روحانیت و اخوندی را دوست داشتیم. می‌بینیم که در زندگی برخی روحانیون به خاطر پدر و شرایطش، جذابیت روحانیت در خانواده ان‌ها گرفته می‌شود، ولی ما و همه بچه هایمان عاشق اخوندی بوده و هستیم. اینگونه بود که خرج اضافه نمی‌کرد و لوس بار نمی‌اورد، ولی جوری نمیشد که زده بشویم، مثلا وقتی راهی قم بودیم خودشان به بدرقه ما می‌امد و با اینکه توقعی نبود رعایت می‌کرد.
آیت الله اعرافی در پایان بیان داشت: دوستی رهبر معظم انقلاب با مرحوم پدر دو طرفه و عمیق بود. ایشان در مورد مرحوم پدر بیان داشتند: روح و حس هدایت مردم و رهبری در وجود مرحوم اعرافی بود و یک اخوند معمولی نبودند اگر همه این مطالب گفته شده را جمع می‌کردم حجم زیادی را شکل می‌داد.
در پایان نیز از تلاش‌های ارزنده حجت‌الاسلام علی پورطالبی، تقدیر و تشکر شد.
ارسال نظرات