خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هیچ نقطه ضعفی در اصحاب امام حسین(ع) در واقعه عاشورا نبود و آن‌ها در اوج مقام تسلیم قرار داشتند.
کد خبر: ۸۹۲۷۵۶۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری شامگاه شنبه در مراسم عزاداری حسینی که در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، با اشاره به ماموریت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر(ص) وظیفه دارد که تمام انسان‌ها را هدایت کند، در مقابل شیطان هم تلاش می‌کند که تمام انسان‌ها را فریب بدهد و از راه راست منحرف کند.

وی ادامه داد: بخشی از عبادت‌های رسول اکرم(ص) برای این بود که بتواند امتش را شفاعت کند، قصد شیطان این است که انسان‌ها عبد او شوند و شیطان برای رسیدن به این هدف، جلوه‌های دنیا را برای انسان تزئین می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در برابر برنامه پیچیده‌ ای که شیطان دارد، وجود رسول اکرم(ص) شفاعت می‌کند و با شفاعت پیامبر(ص)، امت او از سختی‌ها عبور می‌کند، یکی از مهم ترین برنامه‌های الهی رسول اکرم(ص) واقعه عاشورا بود.

میرباقری با اشاره به مزدهای خداوند به امام حسین(ع) اظهار کرد: یکی از این مزدها این است که ائمه معصومین(ع) از نسل امام حسین(ع) هستند و در تربت این امام معصوم، شفا است.

وی ادامه داد: حادثه عاشورا برای شفاعت رقم خورد و این شفاعت به وسیله امام حسین(ع) اتفاق می‌افتد، معنی شفاعت این نیست که افراد جهنمی به بهشت می‌روند، شفاعت یعنی کاری می‌کنند که انسان رشد کند و بهشتی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حادثه عاشورا وسعت زیادی دارد و منحصر به یک دوره خاصی نیست، همه عوالم با حادثه عاشورا درگیر شدند و برای این حادثه اشک ریختند، حتی افراد جهنمی هم توسط امام حسین(ع) تطهیر و از جهنم خارج می‌شوند.

میرباقری با اشاره به رشد پیامبران با حادثه عاشورا اظهار کرد: همه پیامبران الهی با حادثه عاشورا درگیر شدند، چون یکی از مهم ترین مراحل سیر آن‌ها، سیر با حادثه عاشورا بود، در این حادثه درگیری بزرگی بین جبهه انبیا با جبهه شیطان رخ داد.

وی ادامه داد: حادثه عاشورا یک جنگ همه جانبه از لحاظ نظامی و فرهنگی بود، شیطان حق و باطل را با هم آمیخته می‌کند و در چنین موقعیتی، تشخیص برای انسان سخت می‌شود و او فریب می‌خورد، در حادثه عاشورا هم حق به صورت محض و هم باطل به صورت محض ارائه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هیچ نقطه ضعفی در اصحاب امام حسین(ع) در واقعه عاشورا نبود و آن‌ها در اوج مقام تسلیم قرار داشتند، اما در جنگ صفین خوارج هم در کنار امام علی(ع) در مقابل سپاه معاویه جنگیدند.

میرباقری با اشاره به اخلاص در حادثه عاشورا اظهار کرد: در این حادثه هیچ نقطه ضعفی وجود نداشت و امام حسین(ع) اهل‌بیت خودش را برای حادثه عاشورا آماده کرده بود، دشمن در حادثه عاشورا مجبور شد که حقیقت باطل خودش را نشان بدهد، شیطان دشمن آشکار انسان است، اما او دوست نمایی می‌کند تا بتواند انسان را فریب بدهد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) بهترین اصحاب خود را به کربلا آورد و همه این اصحاب در حادثه عاشورا به شهادت رسیدند، گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا از فرصت استفاده و اصحاب و اهل‌بیت خود را برای حادثه عاشورا آماده کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا مقام‌های اصحابش را به آن‌ها نشان داد تا بتوانند سختی‌های حادثه عاشورا را تحمل کنند.

ارسال نظرات