خبرهای داغ:
استاد حوزه علميه قم گفت: كساني مانند شهيد محسن حججي از نتايج و دستاروهاي نهضت حسيني هستند كه درس عاشورا را در انديشه و عمل درك كردند.
کد خبر: ۸۹۲۷۵۶۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام عباس رضوانی نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با اشاره به ویژگی‌های نهضت حسینی اظهار کرد: نهضت امام حسین(ع) فرازمانی، فرامکانی و حاوی تمام ارزش‌ها است و حفظ جاودانگی و پویایی از ویژگی‌های خاص این فرهنگ محسوب می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: اصلاح خط و مسیر جامعه اسلامی مهمترین هدف امام حسین(ع) است به طوری که ایشان احیای سنت اسلام و پیامبر اکرم(ص) را در برابر نقشه شوم بنی امیه پیگیری می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) سنت صحیح رسول خدا(ص) را برای مردم احیا کردند گفت: ایشان درس مقاومت و ایستادگی را به امت اسلام دادند و پس از نهضت حسینی بسیاری از حرکت‌ها و فداکاری‌های بزرگ آغاز شده که از مقاومت و ایستادگی امام حسین(ع) الگو گرفته است.

وی با اشاره به جریان جبهه مقاومت گفت: جبهه مقاومت و ایستادگی در لبنان، یمن، فلسطین، عراق و سوریه مسئله بزرگی است که اگر بررسی شود مشخص می شود که همه اینها از دستاوردهای قیام امام حسین(ع) است که تحول در اندیشه، تربیت نیروها و ظرفیت‌های انقلابی برای جهان اسلام را ایجاد کرده است.

رضوانی‌نسب یادآور شد: امام حسین(ع) پیوستگی دین و سیاست را آموزش دادند و می‌توان این مطلب را از درس‌های عاشورا دانست که نباید از آن غفلت کنیم.

وی عنوان کرد: صبر، تحمل و بردباری از ویژگی‌های جریان و دستاورد نهضت حسینی است که به وسیله این دستاوردها امکان دستیابی به رمز موفقیت امت در برابر شکست جبهه کفر و استکبار فراهم می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسانی مانند شهید محسن حججی از نتایج و دستاوردهای نهضت حسینی هستند گفت: امثال شهید حججی درس عاشورا را در اندیشه و عمل درک کردند و در جبهه مبارزه به منصه ظهور رساندند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها