همزمان با عاشورای حسینی، مردم سراسر استان مرکزی به مانند جای جای کشور عزادار مصیب‌های جانسوز سیدالشهدا(ع) شدند.
کد خبر: ۸۹۲۷۵۶۸
|
۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امروز دهم محرم‌الحرام، سرزمین کربلا شاهد تیغ برنده شمشیرهایی است که در زیر نور خورشید یکی پس از دیگری بر جریان حق فرود می‌آید و آغشته به خون می‌شوند.

صدای شمشیرها و فریادها صحرای کربلا را در خود فرو برده است؛ صف‌آرایی دو جریان حق و باطل در تقابل با هم مثل همیشه آنان که چشم بینا و گوش شنوا داشته باشند اندک شمار هستند ولی آنانی که قلوبشان را زنگار ظلم کفر گرفته است بی‌نهایت.

یاران امام حسین(ع) یکی پس از دیگری جان خود را فدای مولا و مقتدای خود می‌کند و سبکبال مرگ را در آغوش می‌کشند. مرگی که شیرین‌تر از زندگی با ذلت است.

با وجود گذشت یک‌هزار و 400 سال از واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش می‌گذرد، از همان روز تاکنون که شیعیان جهان عزادار این واقعه هستند و هرچه می‌گذرد فرهنگ عاشورا گسترده‌تر می‌شود و آئین‌های عزاداری در ایران و جهان باشکوه و عظمت بیشتری برگزار می شود، ایرانیان ساعت خود را در همه زندگی به وقت ساعت عشق به اباعبدالله الحسین(ع) تنظیم کرده‌اند.

در عاشورای حسینی استان مرکزی سراسر در غم و اندوه شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خون گریست و دسته جات عزاداری با حضور در خیابان‌ها به سوگواری و عزاداری پرداختند.

در شهرستان‌های استان مرکزی، با فرا رسیدن ماه محرم هیئت‌های عزاداری رنگ و بوی عزا به خود گرفت و اقشار مختلف مردمی با حضور در هیئت‌ها، حسینیه‌ها، مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه به عزاداری امام حسین(ع) پرداختند.

عزاداران حسینی «یا حسین» و «یا مظلوم گویان»، در سوگ شهادت سقای دشت کربلا و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

هیأت‌های مذهبی و مردم عزادار ظهر امروز شور و شعور حسینی را در هم آمیختند و به پیروی از امام و مقتدای خویش که با وجود حضور در میدان جنگ و تیراندازی لشکر عمر سعد، اقدام به برپایی نماز جماعت کرد تا نشان دهد، جز برای احیای دین خدا و برپایی سنت‌های جدش قیام نکرده است، فریضه الهی نماز را به جا آوردند و پس از آن دوباره به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات