رزمندگان بسیاری در سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حاضر شدند؛ اما تنها رزمنده‌ای که امام(ره) بر پیشانی‌اش بوسه زد چه کسی بود؟
کد خبر: ۸۹۲۷۶۸۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۶

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، شهید صیاد شیرازی در خاطره‌ای رابطه ارادتمندانه میان رزمندگان و امام را اینگونه نقل می‌کند: بعد از پیروزی در عملیات والفجر 2 (عملیات منطقه حاج عمران) به محضر امام رسیدیم. تعدادی از رزمندگان اسلام که در عملیات شرکت داشتند، افتخار دیدار با امام را در حسینیه جماران پیدا کردند. آن‌ها دسته دسته وارد حسینیه می‌شدند و هر بار لحظاتی مداحی می‌شد سپس بچه‌ها بعد از دیدار با امام جایشان را به دیگران می‌دادند. مابین این دیدارها یکی از رزمندگان پاک و مخلص بسیجی به نام مرتضی جاویدی که بعدها در زمره پاسداران کادر رسمی قرار گرفت از طرف فرماندهی محترم کل سپاه و اینجانب به عنوان اسوه رزمندگان به محضر امام معرفی شد.

این چهره دلاور که از خطه فارس (روستایی نزدیک فسا) بود در این عملیات در سمت فرماندهی یکی از گردان های تیپ 33 المهدی حماسه آفرینی می‌کرد و حدود یک هفته در حالی که در محاصره تنگ دشمن قرار داشتند راه حاج عمران به تنگه دربند را قطع کرده و زمینه پیروزی رزمندگان اسلام را فراهم کرده بود.

بعد از معرفی جاویدی (که بعدها به فیض شهادت رسید) سر و صورت و پیشانی و دست امام را بوسید و آرام کنار فرمانده اش قرار گرفت. در این لحظه صحنه جالبی رخ داد و آن این بود که امام بزرگوار با آن قامت بلند و مبارکشان خم شده و به پیشانی آن بسیجی دلاور بوسه زدند. از دیدن این منظره عشق و علاقه عمیق امام را به فرزندان بسیجی خود دریافتم.

ارسال نظرات