خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: «نه گفتن» به دشمن درس بزرگی است که از مکتب امام حسین(ع) به ارث برده‌ایم.
کد خبر: ۸۹۲۷۷۱۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

سردار غلامحسین غیب‌پرور در همایش خادمان و خیران این موکب که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت:‌ امام حسین(ع) جمع همه خوبی‌ها و ارزش‌های متعالی و دردانه عالم خلقت و کائنات است لذا تبیین حرکت آن بزرگوار ارزشی دارد که اگر کمتر از رسالت امام حسین(ع) نباشد، با آن برابری می‌کند. 

وی با تأکید بر اینکه فلسفه حرکت امام حسین(ع) را باید از زبان بزرگان دین و علما تبیین کنیم، گفت:‌ امام حسین(ع) اقیانوس همه مناقب و نیکی‌ها و جلوه‌ای اعلا و متعالی از جهاد کبیر یعنی قدرت نه گفتن به دشمن، نلرزیدن، نهراسیدن و سست عمل نکردن است. 

غیب‌پرور با بیان اینکه در ماجرای کربلا شاید آنقدر که خواص جامعه به امام آزار رساندند، یزید نکرد، گفت:‌ جمعی از این خواص چون جهاد کبیر را نمی‌فهمیدند از در موعظه و پند و نصیحت درآمدند؛ جنگیدن برای حضرت سخت نبود اما نصیحت شنیدن از برخی خواص برای ایشان بسیار سخت بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت:‌ برخی‌ها از روی خیرخواهی امام حسین(ع) را نصیحت می‌کردند مانند ام سلمه اما برخی دیگر هم از روی خیرخواهی این کار را انجام نمی‌دادند مانند عبدالله‌بن عمر که در امتحان‌های خود رد شده بود و با معاویه و یزید بیعت کرده بود.

وی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) بر قله رفیع جهاد کبیر ایستاده است و این همان معنای نه گفتن به دشمن است، امام راحل را شاگرد ممتاز مکتب امام حسین(ع) دانست و گفت:‌ بسیاری دیگر از بزرگان ما مانند سیدالشهدای استان فارس، شهید آیت‌الله دستغیب نیز با وجود اینکه یاران آنچنانی نداشت راه امام حسین(ع) را ادامه داد لذا این نه گفتن به دشمن درس بزرگی است که از مکتب امام حسین(ع) به ارث برده‌ایم. 

غیب‌پرور یاد شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: این نه گفتن به دشمن در یک حرکت عمومی مردم و به طور خاص رزمندگان دوران دفاع مقدس تجلی پیدا کرد و این ویژگی مهم نیز تا به امروز ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری رشادت‌های رزمندگان مدافع حرم، گفت:‌ رزمندگان مدافع حرم نیز همین راه را ادامه می‌دهند؛ آن‌ها همگی بصیرت داشته و قدرت هضم مسائل را دارند.

وی با اشاره به رشادت‌های شهید محسن حججی، گفت: ما نمونه محسن حججی را در کشورمان زیاد داریم و بسیاری از جوانان ما این‌گونه‌اند اما اینکه چگونه خداوند حججی را بیرق کرد باید به دل پاک آن عزیز بازگردیم و هر آنچه خدا به حججی داد به خاطر اخلاصش بود. 

غیب‌پرور به برپایی موکب احمدبن موسی(ع) در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلا اشاره کرد و گفت:‌ این موکب صحنه‌ای برای عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین(ع) است و با این کار در حقیقت می‌خواهیم به امام بگوییم که ما هم هستیم و نوکری ایشان را می‌کنیم البته به شریطی که کار ما اخلاص داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مردم فارس در جریان برپایی این موکب بسیار کمک کردند، گفت: البته بسیاری از خیران در گمنامی در این عرصه خدمت کردند و باید بدانیم که خدمت به زائر امام حسین(ع) فوق‌العاده محترم و مکرم است و کسانی که این کار را انجام می‌دهد جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند.

وی خدمت در این عرصه را یک فرصت و نعمت الهی دانست که باید قدر آن را بدانیم و ادامه داد: من صمیمانه از همه مردم فارس در برپایی این موکب همراهی و همکاری دارند قدردانی می‌کنم.

غیب‌پرور با یادآوری اینکه این موکب به نام حضرت احمدبن موسی(ع) نامگذاری شده است تا در کربلا هم در کنار حرم امام حسین(ع) نامی از آن حضرت برده شود، به برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت:‌این نخستین جلسه رسمی برای آغاز به کار موکب احمدبن موسی(ع) است و امیدواریم که امسال بیشتر از سال‌های گذشته در این عرصه موفق باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها