خبرهای داغ:
دکتر بهارلویی گفت: این بیمارستان از دوازدهم تا چهاردم مهرماه با حضور یک کادر صد و بیست نفرۀ پزشکی به ساکنان مناطق محروم استان فارس خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه می کند.
کد خبر: ۸۹۲۷۷۱۱
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست خبری برپایی بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم با حضور دکتر عبدالحمید اسماعیلی رییس سازمان بسیج سازندگی فارس و دکتر فرخ بهارلویی رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس برگزار شد.

دکتر فرخ بهارلویی رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس با بیان اینکه بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم در منطقه محروم مزایجان شهرستان بوانات برپا می شود، گفت: این بیمارستان از دوازدهم تا چهاردم مهرماه با حضور یک کادر صد و بیست نفرۀ پزشکی به ساکنان مناطق محروم استان فارس خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه می کند.

وی ادامه داد: کادر پزشکی بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم از پنجاه و هشت پزشک متخصص و فوق تخصص، پزشکان عمومی و پنجاه و دو نفر کادر پیراپزشکی شامل پرستار، ماما، کارشناس تغذیه، روانشناس و ... تشکیل شده است.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با بیان اینکه برپایی بیمارستان صحرایی اوج خدمت رسانی پزشکان جهادی به مناطق محروم است، گفت: هم اکنون سازه های سیار این بیمارستان صحرایی در حال انتقال به منطقه مزایجان است و غربالگری بیماران نیز از ده روز قبل از برپایی بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم آغاز شده است.

وی ادامه داد: غربالگری بیماران ثبت شده در سامانه سیب شبکه بهداشت بوانات و سایر ساکنان منطقه محروم مزایجان برای دریافت نوبت ویزیت در بیمارستان صحرایی هم اکنون در حال انجام است.

دکتر بهارلویی خاطرنشان کرد: تمام تخصص ها از جمله متخصص داخلی، متخصص مغز و اعصاب، متخصص طب اورژانس، متخصص گوش و حلق و بینی،  متخصص اطفال، متخصص زنان و زایمان، متخصص کلیه و مجاری ادرار، جراح عمومی، متخصص چشم، دندانپزشک و سایر تخصص های مورد نیاز پزشکی در بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: سازه های تخصصی پزشکی نظیر اتوبوس اتاق عمل و ریکاوری، اتوبوس اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی و داروخانه در بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم تعبیه شده اند.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با اشاره به اینکه بیست هزار نفر از ساکنان منطقه محروم مزیایجان از خدمات رایگان بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم بهره مند می شوند، گفت: پیش بینی می کینم علاوه بر ساکنان منطقه محروم مزایجان، اهالی مناطق همجوار بوانات و سایر استان ها نیز از خدمات این بیمارستان صحرایی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه هر سال همزمان با هفته دفاع مقدس و دهه فجر دو بیمارستان صحرایی با حضور پزشکان متخصص توسط بسیج جامعه پزشکی در استان فارس برپا می شوند، گفت: اساتید برتر جامعه پزشکی در بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم حضور خواهند داشت و در صورت نیاز، بیماران برای طِی مراحل درمان به مراکز تخصصی مرکز استان فارس معرفی می شوند.

دکتر بهارلویی با تاکید بر اینکه در شهرهای بزرگ نوبت ویزیت برخی از پزشکان حاضر در این بیمارستان در حالت عادی چهار تا شش ماه است، گفت: تمام خدمات پزشکی بیمارستان شهدای مدافع حرم که با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، سازمان بسیج سازندگی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مردم ارائه می شوند بصورت رایگان خواهند بود.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی فارس سال گذشته همزمان با ایام پیاده روی اربعین یازده درمانگاه پزشکی در کربلا داشت، گفت: کادر دویست و هفتاد و شش نفرۀ بسیج پزشکی به بیش از صدو پنجاه هزار نفر از زائران اربعین خدمات پزشکی به ارزش سی میلیارد ریال ارائه کرد و در سال جاری نیز علاوه بر خدمت رسانی در موکب احمد بن موسی (علیه السلام)، هفت درمانگاه نیز در کربلا خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها