خبرهای داغ:
در سوگ شهادت سرور آزادگان جهان؛

عزاداران حسینی در کرمانشاه مراسم شام غریبان برگزار کردند

مراسم معنوی شام غریبان به یاد مظلومیت شهدای کربلا در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۷۷۱۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سوگواران حسینی در کرمانشاه به یاد مظلومیت شهدای کربلا، در شام غریبان شمع برافروختند و در عزای شهادت پیشوای سوم شیعیان و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.

 

کرمانشاهیان به یاد واقعه جانسوز کرب و بلا و مصائب حضرت زینب سلام الله علیها شمع روشن کرده و با حزن و اندوهی جانکاه روضه خوانی کردند.

 

عزاداران در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان و به یاد مظلومیت و غربت اهل بیت علیهم السلام در مساجد و تکایا و حسینیه ها و بقاع متبرکه گرد هم آمدند و با نوای «واحسینا» با عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها همدردی کردند.

حزن و اندوه و غربت شام غریبان،  همه دلدادگان به آل الله را گرد هم آورد و در تاریکی شب با قرائت زیارت عاشورا به یاد غریبی یتیمان سید الشهدا علیه السلام شام غریبان را برگزار کردند.

 

مراسم خیمه سوزی و تعزیه خوانی با حضور کم نظیر شیفتگان و عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام در چندین نقطه از کرمانشاه برگزار شد.

سوز نوحه های کردی در شام غریبان در جای جای کرمانشاه از جمله توپخانه، تکیه معاون الملک، محسنیه و... طنین انداز شد و کرمانشاهیان مراسم باشکوه و کم نظیر شام غریبان را برگزار کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار