مقتل‌خوانی، برپایی تعزیه، راه‌اندازی دسته‌های عزاداری، عَلم‌گردش، کرب‌زنی و نخل‌گردانی از برنامه‌های عزاداران دیار علویان در روز عاشورای امام حسین(ع) بوده است که دوست‌داران خاندان اهل بیت برای مظلومیت حسین(ع) عزاداری کردند.
کد خبر: ۸۹۲۷۷۵۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، با فرارسیدن عاشورای حسینی و سالروز شهادت امام حسین(ع) مردم دیار علویان غرق در ماتم شدند.

سوگواری عزاداران حسینی از روز تاسوعا به خود شدت گرفت و در عاشورای حسینی به اوج خود رسید.

مردم علوی و ولایتمدار مازندران با حضور در هیأت‌های عزاداری به مناسبت شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

مقتل‌خوانی، برپایی تعزیه، راه‌اندازی دسته‌های عزاداری، عَلم‌گردش، کرب‌زنی و نخل‌گردانی از برنامه‌های مردم دیار علویان در روز عاشورای امام حسین(ع) بوده است که دوست‌داران خاندان اهل بیت برای مظلومیت حسین(ع) عزاداری کردند.

همزمان با ایام عزاداری ماه محرم طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 360 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران برگزار شد و صدها هیأت عزاداری در این اماکن متبرکه به عزاداری پرداختند.

در مرکز مازندران هیأت‌های عزاداری از میدان شهدا به سمت میدان ساعت حرکت کرده و در آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند.

آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری به‌عنوان یکی از امامزادگان شاخص مازندران در روز عاشورای حسینی مملو از عزاداران امام حسین(ع) بوده و ده‌ها هیأت عزاداری در این مکان مقدس تجمع کرده و بر سر و سینه زدند و به‌صورت متحد در صف‌های منظم به یاد صحرای کربلا نماز جماعت ظهر عاشورا را جماعت اقامه کردند.

در روز عاشورای حسینی اجتماع بزرگ عزاداران در همه شهرهای مازندران با حضور پرشور دوست‌داران و عزاداران خاندان اهل بیت همراه با نوحه‌خوانی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها