خبرهای داغ:
رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه تهران گفت: حفظ و حراست از قیام عاشورا را نیز یکی از مهم‌ترین رسالت‌های شیعیان است.
کد خبر: ۸۹۲۷۸۰۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
حفظ و حراست از قیام عاشورا یکی از مهم‌ترین رسالت‌های شیعیان است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابو ترابی در مراسم عزاداری هیئت خادم الرضا که در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت حفظ دین در هر حال و مقام اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم آیت‌الله بهجت حفظ دین هنگام موت بود.

رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه تهران مراقبت از دین را یکی از مهم‌ترین وظیفه مؤمن معرفی کرد و افزود: آیت‌الله بهجت همیشه سفارش می‌کردند که چنان مراقب اعمالتان باشید که هنگام مرگ بدون ایمان نباشید و این نگرانی و توجه شخصیتی مانند آیت‌الله بهجت را تربیت کرد.

نائب رئیس سابق مجلس حفظ و حراست از قیام عاشورا را نیز یکی از مهم‌ترین رسالت‌های شیعیان دانست و تصریح کرد: انسان همیشه گام‌به‌گام و کم‌کم به گناه آلوده‌شده و به ارتکاب به حرام عادت می‌کند، لذا خداوند همیشه در قرآن بر مراقبت از نفس و دوری از معصیت سفارش کرده و تکلیف هر کس را به‌اندازه توانش مشخص کرده است.

ابو ترابی با هشدار به مردم برای حفظ دین و فاصله نگرفتن از ارزش‌های اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند زمین را هیچ‌گاه از حجت خالی نمی‌کند و سرانجام زمین به وارثان حقیقی آن و بندگان واقعی خواهد رسید و مسلمانان باید همیشه درصحنه‌های نبرد علیه کفر ایستادگی کنند.

وی با تکریم و بزرگداشت شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی و ایستادگی‌شان در برابر ظلم گفت: وارثان کسانی که اجازه ندادند دشمن یک سانتی متر از ایران را تصاحب کند دوباره به میدان آمده‌اند و دمشق و بغداد را از دست آمریکا و دشمنان اسلام درآورده و اینان وارثان حقیقی زمین هستند.

رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه تهران آزادسازی مناطق تحت سلطه داعش را یکی نشانه‌های قدرت الهی عنوان و تصریح کرد: آزادسازی مناطق تحت سلطه داعش توسط نیرو‌های اسلام بعد از دفاع مقدس بزرگ‌ترین معجزه قرن بوده که تنها کسانی این موضوع را می‌توانند درک کنند که به قدرت امنیتی و نظامی داعش با حمایت تمام‌عیار آمریکا و اسرائیل آگاهی کامل دارند.

وی دلار‌های نفتی سرازیر شده به جبهه تکفیر‌ها را یادآوری کرد و گفت: داعش با حمایت کامل آمریکا و توان نظامی که از پشتوانه اسرائیل و آمریکا بهره‌مند بود وارد منطقه شد و قصد تصرف بغداد و دمشق و سپس بیروت را داشته که باهمت سربازان جان‌برکف اسلام و اراده خداوند تمام نیات و نقش‌های آن‌ها از بین رفت.

ابو ترابی سردار سلیمانی و سربازان مدافع حرم را عامل شکست آمریکا در منطقه دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب سخنان ترامپ در سازمان ملل را از روی ضعف و عصبانیت از شکست‌های پیاپی در منطقه دانسته و اگر تهران و سردار سلیمانی نبود حتماً بغداد شکست می‌خورد.

وی عصبانیت اسرائیل و آمریکا را در سازمان ملل طبیعی خواند و ادامه داد: اگر بغداد سقوط می‌کرد حتماً نجف و دمشق نیز سقوط کرده بود و در این شرایط عصبانیت ترامپ بسیار طبیعی است و ما در این شرایط انتظار تشویق و یا جشن و تبریک از طرف آمریکا را نداریم.
ارسال نظرات