خبرهای داغ:
یادواره شهدای قاقازان در مسجد امام خمینی(ره) دولت آباد با حضور سردار شاهرخی برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۲۷۸۵۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین یادواره شهدای قاقازان در مسجد امام خمینی(ره) دولت آباد با حضور سردار شاهرخی برگزار گردید.
سردار شاهرخی ضمن تسلیت ایام محرم و تبریک هفته دفاع مقدس از فلسفه دفاع مقدس گفت: فلسفه گرامی داشت 8 سال دفاع مقدس شکر گزاری به درگاه خداوند منان است به دلیل عنایت ویژه ای که به ملت ما داشت.
وی ادامه داد: شبه هایی مطرح می شود که جنگ و بزرگداشت جنگ چه معنایی دارد ؟ خوب این بی تقوایی و نمک نشناسی است چون ما در واقع برای جنگ و بزرگداشت جنگ دور هم جمع نمی شویم .
شاهرخی تصریح کرد: زمانی که دشمن جنگ را تحمیل کرد در آرزوی ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران و تکه تکه کردن کشور بود و قصدش علاوه بر از بین بردن آرمان ها آن بود که هویت ملی ما را هم از بین ببرد، ولی با لطف و عنایت خداوند نتوانست و این را باید جشن گرفت و قدرشناسی کنیم از فرزندان این مرز و بوم و خانواده شهدا که همه چیز خود را برای انقلاب دادند. این فلسفه دفاع مقدس است.
در ادامه گفت: نباید بگذاریم فرهنگ ایثار و شهادت در این مملکت کمرنگ شود این فرهنگ است که عامل ایجاد امنیت می باشد و دشمنان انقلاب اسلامی می دانند که اگر بخواهند جنگی را آغاز کنند تمام کننده آن نیستند و کسانی که آرامش و پیشرفت ملت ما را دوست ندارند به صراحت با این فرهنگ دشمنی می کنند.
انقلاب ما امتداد قیام امام حسین(ع) است.
سردار شاهرخی با اشاره به تاریخ اسلام گفت: جامعه اسلامی چرا به این و ضعیت رسید که مقابل نوه پیامبر ایستاد؟ آیا ایشان را نمی شناختند؟عبرتی که از حادثه عاشورا باید بگیریم چیست؟آیا انقلاب ما هم دچار این معظل می شود؟
حرکت ما به نام اسلام و اعتلای توحید است و به نام امام حسین(ع) وارد جنگ شدیم و 60 هزار شهید دادیم .
آیا ممکن است به سرنوشت جامعه صدر اسلام دچار شویم؟
باید به عبرت های عاشورا توجه کرد که یکی از این عبرت ها سست شدن مبانی فکری و اعتقادی مردم بود .
چرا این وضعیت ایجاد شد؟
در اینجا امام حسین(ع) می فرمایند: مردم شما در ایجاد این وضعیت نقش تعیین کننده داشتید که با ضعف ایمان باعث شدید در جامعه افرادی مثل معاویه و یزید از آن حداکثر استفاده را کنند و در جان فشانی سستی کردید و حفظ جان را به هر قیمتی برای شما مهم بود و شما به جای تعصب دین روابط قومی اولویت قرار گرفت.
در خاتمه سردار شاهرخی گفت: خدا رحمت کند شهید چمران را که گفت دیکتاتور ها می خواهند جوانان ما را در وضعیتی قرار دهند مانند کرم در لجن زندگی کنند و غافل از این که در چه محیطی زندگی می کنند و فقط دلخوشند که زنده هستند.
7001پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها