خبرهای داغ:
بسیج تحلیل میکند:

گاهی حق بالای نیزه می رود

قيام عاشورا به عنوان نقطه عطفي در تاريخ اسلام تمام پرده ها را كنار زد و توانست اسلام راستين و اسلام سكولار را تفكيك كند و تا امروز هم جوشان و خروشان به پيش مي رود. چرا در دوران بني اميه امت اسلامي به حدي دچار اضمحلال و بي بصيرتي شده بود كه در بريدن سراهل بيت رسول الله ذره اي ترديد به خود راه ندادند.؟
کد خبر: ۸۹۲۷۸۷۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

حكومت بني اميه تمام دروس اخلاق را براي مردم آزاد گذاشته بود اما به نحوي كه تفسير و درس به نفع و توجيه حكومت معاويه باشد لذا در سپاه امام همه اهل نماز بودند و در سپاه عمر سعد هم اينگونه بود در دو گروه حافظان قرآن و بزرگان امت اسلامي بودند كه ادعاي صحابي پيامبر را داشتند.
امام فرمودند: من براي فتنه و سرگرمي قيام نكردم بلكه براي اصلاح امت جدم بپا خواستم. اين نشان مي دهد كه هر قيامي درامت اسلام بايد براي اصلاح بر اساس اسلام راستين باشد نه بر اساس قيام هاي قدرت طلبانه كه دربسياري كشور هاي اسلامي شاهي ميرود و شاهي مي آيد.
در دو طرف حق نمايان است اما طرفي پوسته حق را آن چنان بزك كرده است كه مردم از تشخيص آن نا توان هستند و در جايي ديگر حق با هسته اش عريان به ميدان امده است. اما طبق قرآن كريم طرفداران حق هميشه خالص و اندك هستند و جاي شگفت است كه در امت بزرگ اسلامي تنها 72 نفر مرد ميدان بودند و تشخيص حق را با بصيرت تمام شناختند اما در جايي ديگر افرادي هم بودند كه دير فهميدند يعني شيعه اي كه اگاه به زمان نبودند.
در قيام عاشورا امام مظلوم مي آيد و زن و فرزندانش را با خود مي برد و با اينكه مي داند به شهادت واسيري مي روند وامكان تعدي دشمن به نواميس است با كارواني از زن و فرزند به راه مي افتد تا در كوفه بر شرق امپراطوري اسلام عليه ظلم و بدعت قيام كند و يزيد را كه نماد انحراف در دين است ساقط سازد.
اين رفتار امام مظلوم شيعيان طبق قرآن بوده كه مي فرمايند با جان و مال و نواميستان در راه خدا قيام كنيد درعاشورا امام با همه داشته هايش به ميدان آمد و از هيچ چيز در راه خدا دريغ نكرد . جامعه اي كه با شهادت امام حسن(ع) و علي ابن ابيطالب (ع) و امام حسين(ع) بيدار نشده بود پس از مدتي تكان خورد و به جنبش در آمد كه قيام مختار، زيد و توابين را ساماندهي كردند و پايه هاي حكومت يزيد را ويران كردند.
بانوي دشت كربلا با افشاگري فراوان يزيد را رسوا ساخت و براي مردم روشن شد كه در دام معاويه و فرزندش چه جنايتي انجام دادند. بر روي جسد امام مظلوم ما اسب تاختند تا شقاوت و ناداني حاصل از لقمه حرام را در تاريخ به ثبت برسانند.
يزيد در عاشورا از امام انتقام گرفت همانطور كه با خيزران بر لب مبارك امام مي زد مي گفت: كجايند كشته شدگان بدر و دايي هايم تا ببينند كه خدا با طايفه بني هاشم چه كرد؟ اين نشان دهنده اين مطلب است كه ظالمين هرگز دست از شقاوت عليه مسلمانان بر نمي دارند و در ائتلاف عليه امت اسلامي متحد هستند و امام فرمودند: كسي چون من با كسي چون يزيد هرگز بيعت نخواهد كرد.
اين سخن گوهربار به نسل امروز ما آموخت كه امامي مانند خميني با شمري همانند نتانياهو ترامپ هرگز بيعت نخواهد كرد و اين توهم در ذهن برخي از مديران وجود دارد كه با آمریکا برد برد را تجربه كنيم تا چند صباحي دنيا ما را عاقل بداند اما درنهايت تاريخ ازما به عنوان ميرزا آقاخان نوري ياد كند.
كربلا درسي براي هميشه تاريخ اين سرزمين خواهد بود و در مواجهه با دشمن هرگز ترسي به خود راه نخواهيم داد.

 1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار