نماز در زندگی افراد بسیار مهم است و بالاترین یاد و ذکر خداوند محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۷۸۹۳
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان پیام شب عاشورا را قرآن و استغفار اعلام کرد و گفت: ای کاش در مجالس امام حسین (ع) زمانی برای این مهم پیش‌بینی شود.

حجت‌الاسلام علی محمدی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) شب عاشورا را مهلت گرفت تا قرآن تلاوت کرده و عده‌ای را هم به استغفار دعوت کند، افزود: عده‌ای با دیدن اردوگاه امام حسین(ع) و نماز ایشان به لشگر ایشان پیوستند و در واقع اگر امشب نبود، جزو یاران آن حضرت نمی‌شدند.

وی نماز را از فلسفه‌های شب عاشورا عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) شب عاشورا را برای توسل به درگاه الهی فرصت گرفت و ما نیز باید از این فرصت استفاده کرده و به درگاه الهی استغفار کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه بر امر قرائت قرآن و استمرار بر این امر تأکید کرد و گفت: خانه‌ای که تلاوت قرآن در آن نباشد، خاموش است و کسانی که در آن زندگی می‌کنند، ظاهرا زنده هستند و حیات طیبه ندارند.

محمدی با اشاره به اینکه به فرموده حضرت رسول (ص) خانه‌هایی که در آن قرآن خوانده می‌شود، مانند ستارگان آسمان روشنایی دارند، گفت: قرآن نور است و هرکس دل خود را در معرض نور قرآن قرار دهد، هدایت می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه هر قدر قرآن را بیشتر بخوانیم، بیشتر بهره‌مند خواهیم شد، اضافه کرد: کسی که در محضر قرآن قرار می‌گیرد از نور بهره‌مند خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه نماز نور و اصل و اساس دین است، افزود: نماز در زندگی افراد بسیار مهم است و بالاترین یاد و ذکر خداوند محسوب می‌شود.

 

ارسال نظرات