محرم یادآور حماسه و خون است

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در حاشیه برگزاری مراسم عزداری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) گفت :محرم یادآور حماسه و خون است.
کد خبر: ۸۹۲۷۹۰۹
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) مظهر وحدت در بین همه مسلمانان بوده است، گفت: شهادت امام حسین (علیه السلام) حریت و آزادگی را برای بشریت به ارمغان آورد.


کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در حاشیه برگزاری مراسم عزداری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) محرم یادآور حماسه و خون است.



وی ادامه داد: شهادت امام حسین (علیه السلام) حریت و آزادگی را برای بشریت به ارمغان آورد و تا اخر زمان این درس را به جوانمردان داد که در مقابل ظلم بایستند


گلباغی با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) فقط مختص شیعه نیست، اظهار داشت: در سیره مسلمین همه مسلمانان عزای امام حسین (علیه السلام) را داشته اند و فقط جریان‌های افراطی ضد اهل بیت بوده اند و بقیه مسلمانان نسبت به اهل بیت ارادت خاص داشتند.

وی با بیان اینکه امام شافعی جدی ترین، جانانه‌ترین و بالاترین دفاع را از اهل بیت و قیام امام حسین کرده است، افزود: در کتاب‌های امام شافعی در موارد متعدد و مطالبی زیادی در خصوص امام حسین (علیه السلام) و اهل بیت آمده است که این نشان از ارادت اهل سنت به ابا عبدالله الحسین است.


مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد اذعان کرد: اهل سنت و شیعه و روسای همه مذاهب محب اهل بیت بودند و امام حسین (علیه السلام) مظهر وحدت در بین همه مسلمانان بوده است.


وی همچنین با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (علیه السلام) بیان کرد: قیام سرور و سالار شهیدان در راستای احیای دین و فرایض دینی بود و در رأس آن امر به معروف و نهی از منکر و نماز موجود است.


گلباغی با بیان اینکه پیام عاشورا و سرور و سالارشهیدان تاریخ مصرف ندارد، خاطر نشان کرد: امام حسین (علیه السلام) برای زنده کردن ارزش‌های اسلامی، کرامات انسانی و دین جدش قیام کردند و در برابر حکومت انحرافی و ضد اسلامی یزید ایستادگی کردند و در این مسیر نیز جان و مال و خانواده خویش را فدا کردند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات