خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه، شب گذشته در آئین شام غریبان حضرت امام حسین(ع) در اجتماع رزمندگان عاشورایی این شهرستان گفت: فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر نیاز مهم و اساسی امروز جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۲۷۹۲۱
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی افزود: هدف امام حسین (ع) از نهضت عاشورا، احياي مظاهر و نشانه هاي اسلام ناب محمدي و‎ ا صلاح و بهبود وضع مردم سرزمين‌هاي اسلامي بود.

وی مبارزه با ستمگران اُموي جهت تأمين امنيّت براي مردم ستمديده را از دیگر اهداف امام  دانست و اظهارداشت: امام حسین(ع) می خواست بستری مناسب برای عمل به احکام و واجبات الهی در جامعه ایجاد کند.

حجت الاسلام طالعی اضافه کرد: هدف امام حسین(ع) جنگ نبود ولی برای حفظ دین جدش و قیام در مقابل دشمنان خدا و ظالمان زمان آماده جانفشانی بود و در مقابل متجاوزان و افراد جنایتکار و سنگدل نشان دادند که برای رسیدن به سعادت  از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه خاطر نشان کرد: برگزیدن راه ایثار و شهادت از سوی امام حسین(ع)، درس بزرگی برای امت اسلامی و جامعه بشری است که با نثار جان خود و فرزندانشان می توانند ریشه و بنیان ظلم و ستم را نابود کنند و به جاودانگی و عزت در دنیا و آخرت برسند.

حجت الاسلام طالعی بیان کرد: نهضت عاشورا و راه و هدف سیدالشهدا(ع) زنده است و تا قیامت رسوایی برای یزیدیان مانده و ابرقدرت های ظالم، ستمگر و مستکبران عالم نیز بدانند که حکومت فاسدشان پایدار نیست.

وی ادامه داد: فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر که نیاز مهم و اساسی برای جامعه امروزی به شمار می رود با ایثار و شهادت حضرت اباعبدالله زنده شد و همه اقشار امت اسلامی وظیفه دارند راه و طریقت ایشان را ادامه دهند تا دین و آیین پاک اسلام در دنیا جاودانه و عزتمند بماند.

حجت الاسلام طالعی تاکید کرد: عزاداری ها باید ایمان و معرفت مردم را درباره قیام اباعبدالله حسین(ع) و یاران باوفایش آنگونه که بوده ارتقا دهد.
وی از بعضی بدعت های موجود در جامعه هم انتقاد کرد و گفت: وارد کردن خرافات و بدعت های مختلف در دین و مجالس عزاداری اهل بیت(ع) یکی از مهم ترین راهبردهای دشمنان است که با هدف دور کردن نسل جوان از آموزه های دینی و اسلامی پایه ریزی شده و وظیفه همه ما این است تا با بصیرت افزایی در این حوزه موجبات کاهش آسیب های موجود را فراهم کنیم.

وی در ادامه گفت: کسانی که مشتاق عزاداری برای سرور و سالار شهیدان هستند، باید طوری سوگواری کنند که به هدف اصلیشان یعنی درک صحیح مکتب عاشورا برسند و قطعا اگر انجام این اعمال با نیت خیر و خلوص همراه باشد انحراف ها و نیز حاشیه ها کنار رفته و جامعه اصلاح می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها